Počinje Splitsko ljeto

Autor: //Datum objave: 17.07.2017.

SPLIT – Baletni program 63. Splitskog ljeta započinje u danas izvedbom baleta Na putu. Prva je to predstava u sklopu Baletnih večeri na Sustipanu, pod kojim se nazivom i ove godine odvija glavnina festivalskog baletnog programa. Već sljedećeg dana splitski ansambl izvest će na otvorenoj pozornici splitskog poluotoka Sustipan svoj baletni triptih East West, da bi 19. srpnja na istom mjestu nastupio ansambl Makedonske opere i baleta izvedbom predstave Crvena soba.

 

Na putu je prošloljetna uspješnica splitskog Baleta i njihovog umjetničkog ravnatelja Igora Kirova. Balet s klasičnim i suvremenim elementima koji izvode 17 plesačica i plesača premijerno je postavljen na 62. Splitskom ljetu. Uporište koreografije su Goldberg varijacije Johanna Sebastiana Bacha. Balet počinje i završava arijama, između kojih je 30 varijacija teme čiji se ritam i tempo stalno mijenjaju.  Na putu će se plesati 17. srpnja s početkom u 21 sat na Sustipanu.

 

Baletni triptih East West bit će izveden 18. srpnja. Saša Evtimova, Martin Chaix i Igor Kirov stvorili su trodijelni baletni program pod naslovima Patterns, Sinfonietta i The Edge koji od plesača zahtijeva maksimalni angažman transformacije iz jednoga u drugi plesni stil, šećući od elemenata klasičnog baleta do suvremenog plesa i nazad. Koreografskim cjelinama od po 20 do 25 minuta, tematski podržanih naslovom programa, predstavljaju nam se koreografi nove europske generacije, ali i koreografi triju različitih stilova plesa, koji nas kroz pregršt kontrasta vode do užitka pune komplementarnosti. Koreografski vokabulari i Saše Evtimove, Igora Kirova i Martina Chaixa su neoklasični, no istodobno i individualizirani. 

 

Još jedan koreografski uradak Igora Kirova u srijedu 19. srpnja dolazi ovaj put u izvedbi ansambla Makedonske opere i baleta. Crvena soba je istovremeno scenski eksperiment koji prikazuje težnju za pripadanjem i vječnom ljubavlju, ali i priča o samoći kao jedinoj formi potpunog pripadanja. Libretto ovog modernog baleta inspiriran je Schubertovim gudačkim kvartetom u d –molu br. 14, poznatijim pod nazivom Smrt i djevojka. Poznati motiv koji je doživio mnogo scenskih i filmskih uprizorenja ovdje se produbljuje: Smrt koja žudi za ljubavlju dolazi među ljude i zaljubljuje se u Proroka te ga odvaja od svega ovozemaljskog i odvodi u drugi svijet – Crvenu sobu. U pokušaju da vrati Proroka u svijet stvarnosti, Djevojka počinje svoj put inicijacije, uspijeva ga odvojiti od Drugog svijeta i vraća ga na Zemlju. Smrt ostaje sama u praznini podzemlja. Uz trokut glavnih likova, na sceni se pojavljuju i drugi plesači koji prikazuju ljudske osjećaje i stanja, krećući će se u kontrastu od zemaljskog do onostranoga.

Najnovije iz kategorije "Festivali":

Tango na Sustipanu

SPLIT – Veliki interes splitske publike za Tango Piazzolla u izvedbi Kazališta Savezne zemlje Saske, Radebul, Njemačka, zadao je programu 63. Splitskog ljeta dodatnu izvedbu

Počinje Splitsko ljeto

SPLIT – Baletni program 63. Splitskog ljeta započinje u danas izvedbom baleta Na putu. Prva je to predstava u sklopu Baletnih večeri na Sustipanu, pod kojim se nazivom i

Završen TREPS

ZAGREB – Proteklog vikenda održano je finale TREPS festivala, natjecanja za plesače amatere u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategoriji klasičnog baleta i ove su godine nast

Najnovije vijesti na portalu:

Baletna plutanja

ZAGREB – Balet P(l)utanja praizveden je sinoć u Zagrebačkom kazalištu lutaka, koje je bilo gotovo do kraja ispunjeno svima onima koji su željeli pogledati novi balet Ljiljane Gvozd

Apoksiomen bez emocija

ZAGREB – Prva ovosezonska premijera, predstava Apoksiomen, otplesana je sinoć u zagrebačkom HNK. Suvremeni ples kojeg su s koreografom Claudiom Bernardom stvorili sami plesač

Carmen bez filtera

SPLIT – Sinoć je u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu po prvi puta gostovao Slovački plesni teatar sa svojom modernom i nesvakidašnjom interpretacijom Carmen u koreografi