Novi ravnatelj riječkog Baleta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Na sam Dan plesa, 29. travnja, u foyeru HNK Zagreb predstavit će se knjiga “Miljenko Vikić Trubadur Talije”, koju su zajednički napisali Ljiljana Gvozdenović i Mladen Mordej Vučković. Knjigu izdaje društvo Hilarion. Vikić ke bio veliki zaljubljenih u ples i izrazito nadaren plesač.
– Povijest našeg baleta nije baš kratka a o njemu i ljudima koji su ostavili traga u našoj profesiji malo se zna. Do sada je izdano nekoliko knjiga o značajnim balerinama iz ne tako davne prošlosti a od plesača postoji samo knjiga o Damiru Novaku. Kako je deficitarnost muškog kadra u baletu često spominjana kategorija smatram da je trebalo već davno skrenuti pažnju na neke značajne pojave u muškom baletnom svijetu u nas. Miljenko Vikić je bio odličan plesač, nakon te karijere posvetio se autorskom koreografskom radu što puno govori o njemu, imao je hrabrost i talent da se okuša u nečem neistraženom, ne ponavljajući tuđe teme, birajući vlastite – rekla nam je Ljiljana Gvozdenović.
Dodala je kako je njen kolega Mladen Mordej Vučković dosta vremena potrošio na istraživanje arhiva, kako bi prikupio sve što je o Vikiću snimljeno ili zabilježeno. Ona se više bavila pisanjem. Zajednički su na knjizi radili pune dvije godine.
Miljenko Vikić rodio se u Dubrovniku 10. lipnja 1931. godine. Poslije zapaženog statiranja u filmu Majka Katina/ Nikole Popovića/ upisuje Glumačku školu u Beogradu gdje, među ostalim, pohađa i satove klasičnog baleta. Postaje zaljubljenik u ples i potpuno mu se posvećuje te dobiva prvi angažman u Baletu beogradskog Narodnog pozorišta. Poslije nekoliko sezona odlazi u sarajevski Balet, zatim u riječki Balet te od 1958. godine, postaje član Baleta zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta, u kojemu ostaje sve do odlaska u mirovinu. Kao izrazito nadaren plesač ostvario je velik broj uloga raznolikih karaktera, od lirskih, dramskih do komičnih likova, među kojima se osobito ističu uloge u baletima Đavo u selu,/F.Lotke, Čudesni mandarin,/B.Bartoka, Bahantice,/Sicilianos, Posljednja uloga,/I.Kuljerić, Romeo i Julija,/S.Prokofjev, Vragoljasta djevojka,/F.Herold, Petar Pan,/B.Bjelinski, Heloti,/I.Brkanović, Balada o mjesecu lutalici /D.Radić i mnoge druge.
Miljenko Vikić, foto: HNK Zagreb
Nastupe u klasičnom trolistu Čajkovskog, Labuđe jezero, Trnoružica, Orašar, obilježava jakom osobnošću gradeći u njima kako klasičnu figuru romantičnog lika, tako i zanimljive karaktere koje dramaturgija tih predstava nudi. Posjedujući veliki glumački dar s uspjehom se bavi komičnim likovima kao što su, primjerice, sestre u predstavi Pepeljuga,S.Prokofjeva, ili udova Simone u Vragoljastoj djevojci, F.Herolda. Poslije uspješne plesačke karijere posvetio se koreografiji te ostvario balete koji su s oduševljenjem prihvaćeni i od publike i od kritike; Carmen, Makar Čudra, Kentaur XII., Papisa Ivana, Žena i bodež samo su neki od autorskih radova ovoga umjetnika koji s jednakim uspjehom koreografira baletne odlomke u mnogim operama, a često je asistent redateljima u dramskim predstavama u kojima scenski pokret igra važnu ulogu.
Surađuje s filmskim redateljima a kao koreograf televizijskih programa, ostvario je mnoge prigodne koreografije a također i autorske radove – kratke balete, koji su naišli na veliko odobravanje gledatelja. Svoj talent izražava ponajbolje u duetima koji su kako tehnički tako i interpretativno zahtjevni, uvažavajući uvijek mogućnosti plesača. Nagrada hrvatskog glumišta za životno djelo dodijeljena mu je 2004. godine. Miljenko Vikić živi i djeluje u Dubrovniku gdje je i započeo njegov umjetnički život.
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca