Balet i ljubimci
ZAGREB – Plesni studio Edite Cebalo postao je prvi plesni studio u našoj zemlji u kojega je moguće dovesti kućnog ljubimca. Zagrebački studio koji je najpoznatiji upravo po s
ZAGREB – Od početka nove školske godine ukinuti će se dodatni bodovi za upis u srednju školu, koje su do sada (među ostalima) dobivali i učenici koji su završili osnovnu plesnu školu. Tu je odluku ministar znanosti, obrazovanja i športa donio jer, tvrdi, dosadašnji sustav nije bio pravedan. Naime, nemaju svi učenici u zemlji mogućnost upisati dodatnu školu, zbog čega se oni iz manjih sredina stavljaju u nepovoljniji položaj prilikom upisa u srednju školu.
Podaci Ministarstva pokazuju kako je u našoj zemlji prošle godine bilo 2037 učenika koji su završili glazbenu ili plesnu školu i zbog toga su ostvarili mogućnost na dva dodatna boda. Od jeseni će učenici koji su paralelno pohađali dvije škole imati jednaku mogućnost da se upišu u srednju školu. Iako se ciljevi koji stoje iza ove odluke mogu razumjeti, kaže nam nekoliko ravnatelja plesnih škola u zemlji, na kraju zapravo neće donijeti ništa dobro. Cilj je bio svima pružiti jednaku mogućnost upisa – djeci koja žive u selu od stotinu stanovnika, i nemaju mogućnost upisati u plesnu školu, kao i onima koji žive u velikim gradovima i to mogu učiniti, ako žele. No, u krajnjoj se liniji ništa neće promijeniti: ta dva boda ionako su u rijetkom broju slučajeva zaista nešto i odlučivala. Uostalom, ukoliko u nekom gradu nema plesne ili glazbene škole, tada ionako svi učenici iz toga grada imaju jednaku mogućnost upisa. Sve se svodi na to, pojašnjavaju ravnatelji škola, da se ovom odlukom kažnjavaju djeca koja su provela nekoliko godina marljivo učeći i pohađajući dvije škole istovremeno, dok njihovi vršnjaci nisu radili takvo nešto.
– Jako žalim zbog ove odluke, iskreno. Ta dva boda bila su minimalna nagrada za izniman trud kojeg učenici ulažu pohađajući dvije škole istovremeno. Isto tako treba uzeti u obzir da pohađanje umjetničke škole uzima dosta vremena – konkretno, kod plesne škole riječ je od osam do jedanaest sati tjedno, kojima treba dodati i putovanje do škole, kada se radi o učenicima iz udaljenijih mjesta – kaže Natko Duvnjak, ravnatelj OŠ Juraja Dalmatinca u Šibeniku.
Ostaje tek vidjeti hoće li odluka Ministarstva biti trajna ili je moguće da će se iduće godine možda ipak vratiti mogućnost da se djeca s dvije osnovne škole za svoj trud ipak nagrade.
ZAGREB – Plesni studio Edite Cebalo postao je prvi plesni studio u našoj zemlji u kojega je moguće dovesti kućnog ljubimca. Zagrebački studio koji je najpoznatiji upravo po s
ZAGREB – U srijedu će se u Zagrebačkom kazalištu lutaka održati svečana produkcija prve generacije maturanata Škole za balet i ritmiku. Nekadašnja Osnovna škola za balet i ri
ZAGREB – Svečano otvorenje plesnog studija “Andrea’s Room” (u kojem su izrazito zastupljeni satovi baleta za odrasle) održat će se sutra u 19 sati, u novim
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir
ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade
Kakva glupost to nase skolstvo je ionako posve krivo ustrojeno.Upis u srednju trebao bi biti na osnovu prijamnog ispita jer ocjena nije odraz znanja pogotovo ne u svim skolama.Ukinuti dodatne bodove ucenicima koji pohadaju plesne skole potpuno je demotivirajuce za djecu koja svoje slobodno vrijeme ulazu u ples sto zahtijeva iznimnu disciplinu tijela,koncentraciju i nadprosjecan fizicki napor.Zalosno su ta djeca diskriminirana.Bilo bi pravednije da se djeci koja zive u manjim sredinama omogucilo polaganje nekakvog ispita kojm bi se verificirao njihov”rad”i trud primjerice u kulturno umjetnickim drustvima pa ne bi bili “zakinuti”.Kod nas umjesto da se poticajno djeluje na kvalitetno provodenje slobodnog vremena stimulativno se djeluje na odustajanje od pohadanja dodatne skole jer djeci to predstavlja izuzetan napor.