Balet i ljubimci
ZAGREB – Plesni studio Edite Cebalo postao je prvi plesni studio u našoj zemlji u kojega je moguće dovesti kućnog ljubimca. Zagrebački studio koji je najpoznatiji upravo po s
SUTIVAN – Učenici sa svih strana Europe koje spaja samo jedna stvar-neopisiva ljubav prema plesu, zajedno su vježbali od 29.7 do 12.8 pod budnom paskom vrhunskih profesora.
Program ljetne škole bio je šarolik: dan je započinjao jutarnjim pilatesom u sedam sati ujutro. Slijedio je klasični balet podijeljen u napredni i početnički masterclass, zatim rad na špicama te vježbe varijacija za one koji su željeli dodatno raditi. Taj je dio vodio profesor Aleksandr Lukjanov, čije bogato iskustvo uključuje školovanje na Vaganova baletnoj akademiji, jednogodišnje gostovanje u Boljšoj teatru kao solist, rad sa Splitskim ansamblom kao baletni majstor te zaslugu za otkrivanje jedne od najpoznatijih balerina današnjice: fenomenalne Svetlane Zakharove. Lukjanov se pokazao kao zahtjevan, no iznimno kvalitetan profesor, željan prenijeti svakome polazniku što više znanja.
Na klasici je bilo zaista raznoliko; bilo je iskusnih plesača, poput dvadesetogodišnje Nine Noč, Lukjanove dugogodišnje učenice i solistice kazališta u Ljubljani, učenika osnovnih i srednjih baletnih škola, polaznika studija i tečajeva baleta, ali i učitelja koji su došli izučavati tehniku predavanja. Radilo se po strogoj Vaganova metodi, pa su u samo dva tjedna svi polaznici mnogo toga učinili.
Karakterne plesove predavao je profesor Jewgenij Zacharenko, koji je svoje obrazovanje od malenih nogu stjecao na Boljšoj baletnoj akademiji. Njegova vedrina i žar te strast za karakternim plesovima bili su zarazni, pa je slovio kao najomiljeniji profesor u školi. Unosio je veselje u komplicirane kombinacije, stalno naglašavajući polaznicima da se moraju smiješiti, jer je osmijeh duša karakternih plesova. Iako je njegov cijeli klas bio održavan na ruskome jeziku, što je bilo pomalo nezgodno zbog učenika koji su govorili samo engleski, ipak se dalo snaći i razumijeti.
Na otvorenoj pozornici dva je puta izveden Grčki ples, popularni Sirtaki, te Ruski ples. Dvije cure bile su odabrane za Napolitanski ples, a četiri za Španjolski. Među učenicama koje su plesale Španjolski bila sam i ja, te je, unatoč originalnoj koreografiji Mariusa Petipe koja je bila zaista teška, te nedostatku vremena da je dobro uvježbamo, taj nastaup bio važno iskustvo.
Polaznici škole na Braču
Suvremeni ples podučavali su Ivica Bago i Maša Kolar. Oboje su se pokazali kao iznimno kvalitetni profesori, iskusni u radu sa naprednim učenicima, ali i onima koji su se tek prvi puta susreli sa suvremenim plesom. Za neke je on bio iznimno zahtjevan, jer se dosta polaznika prvi puta susrelo sa njim. Iako je većina imala iskustva sa neoklasičnim baletom, ovo je ipak bio drugačiji stil i zaista je bilo teško nakon toliko vježbanja uspravljenog držanja u klasičnom baletu opustiti tijelo. Ipak, koreografije koje smo izveli na kraju bile su zaista zadovoljavajuće.
Iskustvo dolaska u ovu školu i susreta s drugačijim pristupom od onoga na koji smo navikli doma svima je vrlo važno. Profesori su uložili maksimalno u naše obrazovanje, popunjavajući praznine u znanju i iskustvu polaznika, dokazujući mladim plesačima da su jači i sposobniji nego što misle. Iako je isprva bilo teško bilo naviknuti se na taj strogi, umarajući ritam, ipak je bilo divno zaista osjetiti taj život profesionalne balerine, pun rada, boli, ali i neopisivog užitka.
ZAGREB – Plesni studio Edite Cebalo postao je prvi plesni studio u našoj zemlji u kojega je moguće dovesti kućnog ljubimca. Zagrebački studio koji je najpoznatiji upravo po s
ZAGREB – U srijedu će se u Zagrebačkom kazalištu lutaka održati svečana produkcija prve generacije maturanata Škole za balet i ritmiku. Nekadašnja Osnovna škola za balet i ri
ZAGREB – Svečano otvorenje plesnog studija “Andrea’s Room” (u kojem su izrazito zastupljeni satovi baleta za odrasle) održat će se sutra u 19 sati, u novim
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
Morate li ruska imena prenositi s engleskog? To izgleda strašno nepismeno (“Jewgenij”?!). Pitajte nekoga na http://www.rusija.hr/ ili http://www.ruskijezik.info/hrvatski/ ili http://www.ffzg.unizg.hr/slaven/istocna/ kako se to radi ili pogledajte u kakvom boljem pravopisu. V. npr. ovaj clanak: http://hrcak.srce.hr/file/35094 .
Davno smo se odlučili na prenošenje imena s engleskog jezika, onako kako se to nalazi u programima, planovima, knjižicama… Tako se pišu imena svugdje u svijetu, pa smo se i mi priklonili tome.
No, potaknuti vašim prijedlogom, razmislit ćemo o promjeni politike pisanja. Hvala vam na sugestiji.
Hvala na odgovoru i oprostite na gnjavaži.
Usput, čitam vas godinama i oduševljena sam da i na našem netu ima nešto o baletu, i to originalno, a ne, poput nekih drugih (da sad ne imenujem), reciklirano (ponekad naprosto ukradeno, bez ikakve referencije) sa stranih portala. Nadam se nećete odustati.
Hvala vam na pohvalama i uvijek nam je drago pročitati neku reakciju, bila ona dobra ili loša. Čitatelji su na prvom mjestu i znamo da nam sve govore jer žele da budemo bolji.
Nadamo se da ćete nas čitati i dalje 🙂
Oce bit to i slijedece godine??
Pretpostavljamo da hoće.
Čim budemo imali ikakvu informaciju, objavit ćemo to u našem vodiču kroz ljetne baletne škole. Ali vjerojatno informacije neće biti sve do iduće godine…
Koliko mi znamo, nažalost ne. No, ovo je školi prva godina da je djelovala, pa možda bude iduće godine…
ima li kakvih videa sa seminara?