Kako snimati plesače?

Autor: //Datum objave: 01.04.2018.

ZAGREB – Što je zajedničko balerinama i baletanima poput Ive Vitić Gameiro, Andrea Schifana, Edine Pličanić i Azamata Nabiullina? Pa, između ostalog, svi su prošli kroz ruke i objektiv mladog grafičkog dizajnera i fotografa Marka Vučenika. Iako ima tek 33 godine, ovaj Međimurac na svojem aparatu već je urezao veliki broj recki na kojima bi mu zavidjeli i mnogo stariji kolege fotografi.

 

Prije samo osam godina završio je Studij dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, javnosti je postao poznat prije dvije godine izložbom “Polaroid 44” u kojoj su mu modeli bili priznati glumci i glazbenici, a zadnjih nekoliko godina aktivno snima zvijezde baletnog ansambla HNK. Ispričao nam je što ga je privuklo snimanju upravo ove umjetnosti.

 

– Balet kod mene prvenstveno izaziva divljenje. U njegovoj ljepoti gledam graciozne plesne pokrete koji istovremeno moraju biti tehnički točni i to mi je bio cilj prenijeti na plesnu fotografiju. S druge strane, kod portreta baletnih umjetnika želio sam prenijeti njihove emocije na fotografiju. Neke od njih bih smjestio u baletnu pokusnu dvoranu obučene u službenu odjeću za trening dok sam druge smjestio ispred grafitne ulične umjetnosti u “casual style” odjeći i tenisicama – objasnio je Marko.
 
Andrea Scifano, foto: Marko Vučenik
 
 
Upravo je taj polaritet između savršenstva baletnog pokreta na pozornici i stvarnog života koje baletani i balerine proživljavaju, Marko htio spojiti i pokazati na fotografiji.
 
 
– Kao i sam balet, baletna fotografija teži savršenstvu i ljepoti, ali istovremeno sam želio pružiti publici pogled “iza kulisa” te im približiti baletne umjetnike na ležerniji način jer im se publika ima prilike diviti samo na pozornici. Svaki od baletnih umjetnika ima fascinantnu životnu priču, većina ih dolazi u ansambl s raznih strana svijeta, u sebi nose ljepotu i tragediju, ljubav i strast, nadu i očaj, ljupkost, sklad i snagu, ali na kraju u sebi nose tu veliku životnu radost kojom očaravaju sve oko sebe – poručio je Marko.
 
 
Nadodao je kako iako na prvi pogled baletni umjetnici izgledaju kao lagani, graciozni, mili i krhki, u njima se krije svojevrsna tuga pomiješana sa srećom koja je rezultat nebrojenih sati mukotrpnog i teškog rada, odricanja i godina usavršavanja kako bi balet u konačnici izgledao lagano i lijepo.
 
 
-Pokušao sam ovjekovječiti sve te njihove emocije snimajući baletnu skupinu HNK u trenucima pokreta ali i predaha –  zaključio je Marko.
 
Neke od fotografija plesača koje je snimio možete vidjeti ovdje.
Najnovije iz kategorije "Novosti":

Dodijeljene nagrade

ZAGREB – Edina Pličanić i Tomislav Petranović dobitnici su ovogodišnjih nagrada Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu za najbolja baletna ostvarenja. Dodjela nagrada održana je j

Film o Nurejevu

“Seksualno provokativan” nije opis koji bismo ikada upotrijebili misleći na ples jednog od najslavnijeg baletana svih vremena, Rudolfa Nurejeva, no promijenit ćemo mišljenje nakon

Ruski Don Quijote

ZAGREB – Don Quijote Ludviga Minkusa balet je kojeg se može gledati i gledati i opetovano uživati u kojem se nižu plesni brojevi jedan veseliji i razigraniji od drugog. Plesa

Najnovije vijesti na portalu:

Novi spoj Kirova

SPLIT – Baletna kategorija 64. Splitskog ljeta nastavila se s koreografskim spojem tri kratka baleta povezana u naziv “Connect”, te potpisana koreografskim potpisom Igora Kir

Stabat i Faun na Ljetu

SPLIT – Baletni dio 64. Splitskog ljeta otvorila je izvedba Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo “Stabat Mater” i “Faun” koja se održala jučer u HNK Splitu. Moderni

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na