Dokumentarac o obnovi pačke Ane Pavlove
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
NEW YORK – Svjetski trendovi mijenjaju sve, pa čak i svijet baleta. Iako su promjene vrlo spore i, ponekad, vrlo bolne, one se ipak događaju. U Kremljinskom baletu su tako počeli zapošljavati strane plesače (Joy Womack), a u Americi čak i crni plesači uspijevaju dobiti visoke statuse u kazalištu (Misty Copeland). Iako sve to ne izgleda kao velika promjena, u svijetu baleta jest. No, ne mijenja se samo ono što publika vidi – premda se stari principi vježbanja i dalje koriste, neprestano se pronalaze novi načini za postizanje boljih rezultata.
Baletni pedagozi su, osim toga, počeli raditi ono što se do prije tridesetak godina smatralo znanstvenom fantastikom – podučavati odrasle plesače. I to ne samo to – počeli su shvaćati kako ne treba koristiti jednake metode kakve se primjenjuju na djeci. Među takvim naprednim pedagozima je i Ashley Tuttle, 45-godišnja profesorica baleta u brooklyinskom plesnom centru Mark Morris. Godinama je promatrala učenike koji odrađuju plesne vježbe na štapu – marljivo ali s nedostatkom entuzijazma. Onda je jednog dana shvatila da je potrebna promjena.
– Mislim da smo previše ozbiljni. Trebali bismo biti opušteniji dok plešemo. To je za mene balet – zaključila je Tuttle i uvela novosti na svoje klasove.
Ashley Tuttle, foto: Plesni Centar Mark Morris
Odlučila je dopustiti polaznicima da oslobode svoje osjećaje. Na većini baletnih klasova radi se na tehnici i plesu na sceni, te je zbog toga ono što sve popularniju Ashley Tuttle čini posebnom to što dopušta slobodu svojim učenicima. Uvijek im kaže da zaborave na sva pravila kojih se drže dok plešu. Nije potrebno pružati prste, napraviti pravilan okret, niti ispraviti koljena. Na kraju njezini učenici shvate kako je ono što je ostalo – pokret.
Primijetila je da baletni plesači često ostaju zatvoreni i nemaštoviti jer uvijek teže tome da budu savršeni. I sama se u mladosti mučila sa istim problemom jer je toliko težila savršenoj tehnici da je često zaboravila na ples. Zbog toga na svojim satovima potiče smijeh, opuštenu atmosferu i čisti ples bez ograničavanja strogim pravilima.
– Njezini satovi su teški, ali nisu dosadni. Doista uspijeva sve baletne vježbe učiniti zabavnima – kažu njeni učenici.
Ashley Tuttle 17 je godina bila ravnateljica kazališta American Ballet Theater, te je tijekom svoje karijere na Brodwayu igrala glavne uloge u predstavama Movin’ Out i Come Fly Away. Danas je jedna od najtraženijih baletnih profesorica jer su njezini klasevi spoj suprotnosti: dovoljno izazovni i teški za plesače, ali jednako tako i zabavni.
Klasevi su otvoreni za sve, bez obzira na plesno iskustvo i plesnu tehniku, a nevjerojatna je njezina sposobnost da baletnoj tehnici poduči ne samo profesionalne plesače već i polaznike koji su tek nedavno otkrili interes za balet. Jedan od načina kojima to postiže je da ih oslobodi treme tako što, kada primijeti nesigurnost kod nekog od svojih novih učenika, dovede ga na sredinu dvorane te zajedno s njim odradi nekoliko jednostavnih skokova i osnovnih plesnih koraka te na kraju ostatak polaznika gromoglasno zaplješće.
LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina
Mišljenje da ograničenja potiču kreativnost nedavno je u velikom stilu potvrdio novozelandski koreograf Corey Baker sa svojim najnovijim projektom Swan Lake Bath Ballet. Riječ je o
SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir