Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
RIJEKA -Premijera baleta „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji glasovitog Jiříja Bubeníčeka osvarenog u suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom te Hrvatskom i Talijanskom dramom riječkog HNK-a, a koja je na programu „Zajca“ u srijedu 27. travnja 2022., bila je povodom konferenciji za novinare „Balet – transformacije“. Riječ je o drugoj u nizu konferencija na kojima se uz premijerne projekte, predstavljaju novosti i promjene koje će uslijediti u umjetničkim ansamblima HNK Ivana pl. Zajca.
Transformacije, naziv koji će nositi sljedeće dvije sezone riječkog HNK-a, dogodit će se i u radu ansambla riječkog Baleta.
Najavljujući baletnu predstavu „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva, njen koreograf te autor koncepta i dramaturgije Jiří Bubeníček naglasio je kako mu je prije svega bilo važno ispričati priču te da su svi elementi u toj funkciji, a predstavu je opisao kao spoj klasike i suvremenih elemenata. Osim toga, kako je rekao, priču je autorski tim nastojao što više približiti publici što su i postigli scenografijom koja se proteže kroz gledalište.
„Ispričali smo priču onako kako ju je ispričao i Shakespeare, ali uz pomoć suvremenih elemenata koji bi mogli biti zanimljivi i mladima, od projekcija pa do svega onoga što će se događati dok publika još bude pristizala na izvedbu. Zato vjerujem da će ova predstava privući i novu, mladu publiku“, rekao je Bubeníček.
Njegova suradnica, kostimografkinja te koautorica koncepta i dramaturgije Nadina Cojocaru govorila je o vizualnosti predstave. „Kostimi su romantični, vjerujem lijepi i elegantni, s renesansnim elementima, ukratko, spoj su povijesnog i suvremenog. Jednako kao i scenografija, njeni dijelovi mogu biti fragmenti iz prošlosti, a istodobno i fragmenti sna.“
Maestro Valentin Egel koji će ravnati izvedbama baleta Prokofjevljevu je glazbu opisao kao izravnu u donošenju cijelog spektra emocija te ju nazvao ako ne najboljom, onda svakako jednom od najboljih verzija Shakespearove ljubavne priče ispričane glazbom.
„Prvi od razloga za postavljanje upravo ovog naslova jest publika jer „Romeo i Julija“ ulaze među publici omiljene naslove, naročito jer se izvode uz orkestar. Drugi je zbog plesačica i plesača koji žele iskusiti interpretaciju povijesno poznatih likova. Ali ako unutar ansambla ne postoje plesači koji će utjeloviti naslovne uloge, koncept postavljanja ovog baletnog djela nema smisla. Mi imamo sreću što su u našem ansamblu Maria Matarranz de las Heras i Nicola Prato“, rekla je ravnateljica riječkog Baleta Maša Kolar.
„ Julija prolazi put od tjelesne i mentalne nevinosti do apsolutne ljubavi i tragedije. U ovoj je predstavi jako puno plesa, ali prije svega je riječ o pravim i čistim osjećajima. Veliki osjećaji kroz pokret”, rekla je Maria Matarranz de las Heras koja će utjeloviti Juliju te dodala kako joj je puno pomogao njen parter Nicola Prato. On je pak rekao da je Romeo nedužan mladić koji zbog lude i bezuvjetne ljubavi doživljava radikalnu promjenu i otkriva novog sebe.
Na kraju konferencije za novinare se priča ponovno vratila na transformacije kojima je i otvorena, a Maša Kolar je najavila projekte Baleta u sezoni 2022./2023. te ekskluzivno otkrila kako će „Transparada“, predstava koja će otvoriti novu kazališnu sezonu, okupiti neke od najpoznatijih svjetskih koreografa i koreografkinja. Uz koreografske minijature riječkoj publici poznatih koreografa Maura Bigonzettija, Andonisa Foniadakisa, Maše Kolar, Waltera Mateinnija i Ine Broeckx, predstava će donijeti i nova djela Ludmile Komkove, Marca Goeckea i Nadava Zelnera.
Potom će uslijediti „Čajkovski“, balet uz orkestar, biografska priča o velikom romantičnom skladatelju čiju će koreografiju potpisati Cayetano Soto, a bit će obnovljen i Đurovićev balet „Heroj je umoran“ koreografa Giuseppea Spote u prostoru Exportdrva.
Ansambl će nastaviti s intenzivnim domaćim i inozemnim gostovanjima, pa će tako, između ostalih, „Romeo i Julija“ gostovati u njemačkom Ludwigsburgu.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir
ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade