ZAGREB – Prvo ovogodišnje Labuđe jezero sigurno je oduševilo djecu, koja su večeras činila veliki dio publike. Sudeći po pljesku i uzvicima „bravo“, nije ostavila ravnodušnim ni dio odraslih. No, svi mi koji Labuđe jezero u koreografiji Dereka Deanea gledamo godinama, iz kazališta smo izašli prilično ravnodušni.
Ipak, valja priznati kako je ovo, ako ne i najbolje, a onda sigurno jedno od boljih Labuđih izvedenih u Zagrebu od 2007. godine, kada je Deane postavio koreografiju. Prolog, u kojem zli čarobnjak Rotbard otima princezu Odette i pretvara je u labuda, nešto je što kod Deanea treba pohvaliti. Taj kratki uvod omogućava lakše praćenje radnje onima koji balet gledaju prvi put te pruža kratak uvid u život djevojke prije nego je pretvorena u labuda. Ansambl je prvi čin počeo blago neusuglašen, no kasnije su se uskladili i dobro otplesali predstavu do kraja.
Ulogu Odette i Odilije tumačila je Edina Pličanić, koja je obično puno bolji bijeli labud. No, večeras je iznenadila svojom dobrom interpretacijom crnog labuda. Bila je ohola, zla, brza, točna, a njena 32 fouetessa nisu zavela samo princa Siegrfrieda, nego i publiku. rinca je tumačio Anton Bogov, prvi solist mariborskog baleta. Bogov je tehnički bio prihvatljiv – njegovi skokovi zaista su bili izvrsni – ali je bio bezličan. U pojedinim trenucima je uspijevao pokazati nešto karizme, no to bi uskoro opet nestalo. No valja napomenuti kako je kao partner bio vrlo dobar.
Edina Pličanić u prologu, izvor: hnk.hr
Mirna Sporiš bila je izvrsna tijekom cijelog baleta. U prvom je činu plesala u paru seljana s Robertom Bruistom, a u trećem s istim partnerom Napolitanski ples. Mirna je jedna od plesačica kojoj se na sceni vidi sigurnost – ona zna gdje je, zna što radi, sigurna je u sebe i publika to vidi. Doduše, njen partner je zbog toga malo ipak ostajao u drugom planu.
Balet su definitivno „izvukli“ karakterni plesovi: Španjolski, Napolitanski, Mađarski te Mazurka. Plesači su u njima odjeveni u šarena odijela (što je dobrodošla promjena nakon što u činovima prije vidimo samo bijele labudice i seljake u crvenim, zelenim i narančastim opravama) živahni su i razigrani. Karakterni su bili jako dobro otplesani i pokazali su da zagrebačkom ansamblu zapravo takvi plesovi i odgovaraju.
Na kraju, valja pohvaliti odluku da se u balet uključe četiri učenice Škole za klasični balet: Petra Čovran, Marijana Dominis, Anja Garašić i Vanesa Imrović. Toplo se nadamo kako ovo nije usamljen slučaj, te da će vodstvo baleta i dalje uzimati učenike škole kao ispomoć u raznim predstavama. Nadamo se i da neće stati samo na tome, nego da će naše kadrove i zapošljavati nakon što školu završe, umjesto da ih, kao što je praksa proteklih godina, jednostavno ignoriraju.