Karakterni plesovi spasili Labuđe jezero

Autor: //Datum objave: 02.02.2013.
ZAGREB – Prvo ovogodišnje Labuđe jezero sigurno je oduševilo djecu, koja su večeras činila veliki dio publike. Sudeći po pljesku i uzvicima „bravo“, nije ostavila ravnodušnim ni dio odraslih. No, svi mi koji Labuđe jezero u koreografiji Dereka Deanea gledamo godinama, iz kazališta smo izašli prilično ravnodušni.
 
 
Ipak, valja priznati kako je ovo, ako ne i najbolje, a onda sigurno jedno od boljih Labuđih izvedenih u Zagrebu od 2007. godine, kada je Deane postavio koreografiju. Prolog, u kojem zli čarobnjak Rotbard otima princezu Odette i pretvara je u labuda, nešto je što kod Deanea treba pohvaliti. Taj kratki uvod omogućava lakše praćenje radnje onima koji balet gledaju prvi put te pruža kratak uvid u život djevojke prije nego je pretvorena u labuda. Ansambl je prvi čin počeo blago neusuglašen, no kasnije su se uskladili i dobro otplesali predstavu do kraja. 
 
 
Ulogu Odette i Odilije tumačila je Edina Pličanić, koja je obično puno bolji bijeli labud. No, večeras je iznenadila svojom dobrom interpretacijom crnog labuda. Bila je ohola, zla, brza, točna, a njena 32 fouetessa nisu zavela samo princa Siegrfrieda, nego i publiku. rinca je tumačio Anton Bogov, prvi solist mariborskog baleta. Bogov je tehnički bio prihvatljiv – njegovi skokovi zaista su bili izvrsni – ali je bio bezličan. U pojedinim trenucima je uspijevao pokazati nešto karizme, no to bi uskoro opet nestalo. No valja napomenuti kako je kao partner bio vrlo dobar.
 
 
Edina Pličanić u prologu, izvor: hnk.hr
 
 
Mirna Sporiš bila je izvrsna tijekom cijelog baleta. U prvom je činu plesala u paru seljana s Robertom Bruistom, a u trećem s istim partnerom Napolitanski ples. Mirna je jedna od plesačica kojoj se na sceni vidi sigurnost – ona zna gdje je, zna što radi, sigurna je u sebe i publika to vidi. Doduše, njen partner je zbog toga malo ipak ostajao u drugom planu.
 
 
Balet su definitivno „izvukli“ karakterni plesovi: Španjolski, Napolitanski, Mađarski te Mazurka. Plesači su u njima odjeveni u šarena odijela (što je dobrodošla promjena nakon što u činovima prije vidimo samo bijele labudice i seljake u crvenim, zelenim i narančastim opravama) živahni su i razigrani. Karakterni su bili jako dobro otplesani i pokazali su da zagrebačkom ansamblu zapravo takvi plesovi i odgovaraju.
 
 
Na kraju, valja pohvaliti odluku da se u balet uključe četiri učenice Škole za klasični balet: Petra Čovran, Marijana Dominis, Anja Garašić i Vanesa Imrović. Toplo se nadamo kako ovo nije usamljen slučaj, te da će vodstvo baleta i dalje uzimati učenike škole kao ispomoć u raznim predstavama. Nadamo se i da neće stati samo na tome, nego da će naše kadrove i zapošljavati nakon što školu završe, umjesto da ih, kao što je praksa proteklih godina, jednostavno ignoriraju.
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

Denis Matvienko novi je ravnatelj splitskog Baleta

SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku

Sto godina baletnih licitara

ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir

Preminula Vesna Butorac Blaće

ZAGREB – Preminula je jedna od najvećih balerina zagrebačkog baleta Vesna Butorac-Blaće. Srednju baletnu školu završila je u Zagrebu 1959., a 1966–67. usavršavala se na Akade