Čini li nas Mozartova glazba pametnijima?

Autor: //Datum objave: 09.03.2013.
RIJEKA – Fenomen poznat pod nazivom Mozart efekt inspirirao je Huga Vieru za stvaranje istoimenog baleta, koji je sinoć do zadnjeg mjesta ispunio HNK Ivan Zajc. Balet je ostvario sklad glazbe i pokreta plesača, ostavljajući jak dojam na sva osjetila publike. Osim toga, balet je svakome gledatelju pružio dovoljno prostora za stvaranje osobnih asocijacija i doživljaja, uključujući dramatične, emocionalne i duhovite dijelove.
 
Ovako uspješna izvedba sigurno ne bi bila izvediva bez 12 plesača, koji su svojom energijom i tehničkom izvrsnošću ostavili publiku bez daha.
 
Autor je kroz razigranu i inovativnu koreografiju uspio dočarati svoj doživljaj Mozartove glazbe te svoje emocije prenjeti na druge. Hugo Viera, koji potpisuje i prošlosezonsku baletnu predstavu Carmina burana, istaknuo je kako je riječ o dvije posve različite predstave.
 
Kao što je publika mogla i vidjeti, autor se nije bavio Mozartom ili njegovom biografijom, nego tzv. Mozart efektom. Brojna znanstvena istraživanja, ali i svakidašnja iskustva običnih ljudi, pokazuju da Mozartova glazba ima blagotvoran utjecaj na kreativnost, inteligenciju, sposobnost učenja i koncentracije, pa čak i na zdravlje. Ovakav pozitivan efekt glazbe na slušatelja naziva se Mozart efektom.
 
Prizor iz predstave, izvor: HNK Rijeka
 
 
– U ovoj predstavi bavim se propitivanjem tih teorija odnosno dvojbom može li Mozartova glazba doista utjecati na naše mentalne sposobnosti ili smo već pri rođenju genetski predodređeni. A tu temu pokušavam dotaknuti na poetičan, dramski, emocionalan, kao i na humorističan način – istaknuo je prilikom predstavljanja predstave koreograf Hugo Viera.
 
Osim na glazbu Wolfganga Amadeusa Mozarta, balet se izvodi i na skladbe Julia Dertonija, brazilskog skladatelja koji živi u Njemačkoj i osim za kazalište radi za film i televiziju. S Hugom Vierom već je surađivao na dva njegova baletna projekta u Njemačkoj, Fado i Tango.
 
Scenografiju predstave potpisuje Dalibor Laginja, a kostime makedonski kostimograf i modni dizajner Aleksandar Nošpal, koji je osmislio monkromatske kostime s elementima rokokoa. Oblikovatelj svjetla je Deni Šesnić dok je asistentica koreografa Maša Kolar.
 
U predstavi plešu članovi pomlađenog riječkog baletnog ansambla Ana Rocha Nené, Marta Voinea Čavrak, Sabina Voinea Vukman, Anka Zgurić, Marta Kanazir, Paula Rus, Irina Köteles, Svebor Zgurić, Daniele Romeo, Martin Grainger , Andrei Köteles i Ricardo Freire. .
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najavljeni Romeo i Julija

RIJEKA -Premijera baleta „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji glasovitog Jiříja Bubeníčeka osvarenog u suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom te Hrvatskom i Talij

Kazališna premijera Diptiha

SPLIT – Mozart à 2 & Don Juan naziv je plesnog diptiha, predstojeće premijere Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split. Na kazališnoj će pozornici biti prvi put izvedena

Najnovije vijesti na portalu:

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najavljeni Romeo i Julija

RIJEKA -Premijera baleta „Romeo i Julija“ Sergeja Prokofjeva u koreografiji glasovitog Jiříja Bubeníčeka osvarenog u suradnji s Riječkim simfonijskim orkestrom te Hrvatskom i Talij

Počinje TREPS!

ZAGREB – 17. TREPS plesni susreti počinju uoči Svjetskog dana plesa u četvrtak, 28. travnja s početkom u 19,30 sati u zagrebačkom Centru za kulturu Trešnjevka s kategorijom &