Baletno finale splitskog ljeta

Autor: //Datum objave: 12.08.2013.

SPLIT – Sinoć je na Sustipanu vladala napeta atmosfera – svi su bili uzbuđeni zbog zadnje izvedbe naših plesača ove sezone. S nestrpljenjem su se očekivale izvedbe na Gala koncertu, a publiku je zanimalo i kako će se novi plesači uklopiti u ansambl koji je dobro poznat splitskoj publici. Neki su taj posao iznimno dobro odradili, te je pljesak na kraju zaista bio zaslužen.

 

Večer je otvorilo svima poznato Labuđe jezero – odlomak iz II.čina. Iryna Chaban, krhka i prelijepa Odette, odlično je interpretirala i otplesala svoju ulogu. Remus Dimache bio je izuzetno dobar princ Siegfried – izgledao je zaista zaljubljen u Odette te je scena bila veoma stvarna. Četiri male labudice(Ieva Karpilovskaya, Leona Sivoš, Korana Bilan i Sonja Gaj) bile su veoma usklađene i odlično koordinirane, a za istu stvar možemo pohvaliti i velike labudove (Matea Milas, Alexandra Bertea i Sophie Rance). Ansambl zaslužuje prigovor. U nekim trenutcima nije bio složan, a formacija na sceni je znala izgledati pomalo zamršeno. Ipak, imajući na umu da je bilo novih plesača, a da nije bilo vremena da se uvježba koreografija zbog stisnutog baletnog programa Splitskoga ljeta, treba ih pohvaliti jer su s obzirom na situaciju posao odradili veoma dobro.

 

Libertango u izvedbi Albine Rahmatulline i Leva Šapošnikova bio je zadivljujući – strastveno otplesan, zavodljiv i precizan, te oboje zaslužuju velike pohvale. Esmeraldinu varijaciju koja je uslijedila nije potrebno mnogo komentirati – dovoljno je znati da ju je plesala Yulia Pivotskaya, vjerojatno najbolja Esmeralda u Hrvatskoj. Utoliko i ne čudi što je publika počela pljeskati čim ju je ugledala na sceni. Strastvena, energična i predivna, Yulia je uistinu bila u svome elementu.

 

Mihai Mezei, o čijoj kvaliteti svi već znamo Kristian Preda, novi plesač čiju smo odličnu tehniku sinoć upoznali, plesali su zajedno u točki Radio & Juliet. Publici se ovaj suvremeniji plesni izričaj svidio, a plesači su nagrađeni glasnim pljeskom.

 

Leona Sivoš ovoga je puta bila izvanredno dobra – tehnički čista i divne interpretacije. Sa partnerom, Antoine Prosom, plesala je pas de deux iz Sylvie i uistinu nam svima oduzela dah. Bravo za Leonu.

 

Sinoć smo opet imali priliku vidjeti Orfeja i Euridiku. Elena Nikolaeva bila je prelijepa, nježna i plaha, a Lev Šapošnikov jednako dobar Orfej. Zaslužuju posebnu pohvalu jer su zaista „disali zajedno“. Izvedba je bila osjećajna, bajkovita i jedinstvena. No, pohvala za najbolju izvedbu ovoga puta pripala je Ievi Karpilovski i Cristianu Predi. Plamen Pariza koji su plesali bio je uistinu savršen – Ieva je bila prelijepa, energična i vedra, a svojom je fenomenalnom tehnikom izazivala stalne pljeskove i uzvike hvale u publici, a Cristian je bio zaista jednako dobar. Njegovi skokovi već mnogo podsjećaju na Yassauija Mergalijeva koji je miljenik našeg kazališta, ali nažalost odlazi iduće sezone. Nadamo se da će ga Preda uspješno zamijeniti.

Ilustracija, foto: Matko Biljak

 

Pas de huit iz Raymonde mogao bi se šaroliko opisati. Yulia Pivotskaya i Artem Zhusov bili su izvanredni – Yulia je bila nježna, kraljevska i predivna, a Artem veličanstven. Posebno je divna bila njena varijacija Raymonde, koja se svima svidjela. Energična, brza, hitra i zavodljiva – takva je uistinu Yulia. Ipak, ansamblu opet moram prigovoriti. Kao kod Labuđeg jezera, nije bilo usklađenosti u prvome dijelu – vidjelo se da nedostaje vježbi i probe. Ipak, kasnije se situacija popravila, pa je završnica Raymonde otplesana odlično.

 

Elena Nikolaeva i Mihai Mezei ponovno su se pojavili u Don Quijoteu. Mihai je bio odličan, no Elena je u nekim djelovima pomalo razočarala. Kao da joj je nedostajalo sigurnosti, jer je znala izgubiti balans prilikom stajanja na špici. Ipak, Kitrina varijacija je bila divno otplesana, a 32 fouettesa u codi kao i uvijek, odlično izvedena.

 

Završnica su bila Četiri godišnja doba. U proljeću smo opet vidjeli predivnu Ievu Karpilovsku, a od ansambla moram istaknuti Tinu Hatlak. Ostale balerine koje su plesale uz nju imaju najmanje deset godina iskustva u kazališta više od nje, no sve ih je nadmašila – osmijeh koji je izgledao toliko prirodan da ga je bilo divno gledati i vedrina koja je sjala iz svakog njenog pokreta zaista su bole oči. Bilo je nemoguće ne zamijetiti je, te smatram da zaista zaslužuje veliku pohvalu. Svi se nadamo da ćemo je i dalje gledati na splitskim daskama.

 

Ljeto je također bilo jako lijepo otplesano – solo par plesali su Yulia Pivotskaya i Silviu Tanase, a tri žene bile su Sophie Rance, Alexandra Bertea i Bojana Lipovšćak. Sophie je bila posebno dobra i bilo je teško svima nama koji znamo kako joj je ova izvedba posljednja u splitskom kazalištu. Nedostajat će nam njena divna interpretacija.

 

Iryna i Artem plesali su solo par u jeseni i zaista nisu razočarali, a od osam žena opet izdvajam Tinu Hatlak i uz nju Mateu Milas, koju su se zaista istaknule divnim umjetničkim izražajem. Na kraju je uslijedila zima – Leona Sivoš i Mihai Mezei bili su divni, no u jednome trenutku Leona je pala na pozornici. Ipak, važnija je činjenica da je odmah ustala i nastavila plesati kao da se ništa nije dogodilo te je veliki pljesak zaista zaslužila. Kao i za Tinu, veselimo se gledati je i ubuduće na našim daskama.

 

Ono što je zaista zasmetalo nema veze sa samim plesačima – program Gala koncerta bio je krivo napisan. U Labuđem jezeru napisali su da princa Siegrieda pleše Artem Zhusov, a u stvarnosti je princ bio Remus Dimache. Također, u programu je naveden pas de deux iz Carmen kojeg su zamijenile dvije varijacije Yassauija Mergalijeva. Iako ih je Yassaui kao i uvijek odlično otplesao, ipak je bilo neprikladno program koji su gledatelji platili tako izmijeniti ili krivo napisati. Nadamo se kako se slične stvari neće ponavljati.

 

Ovogodišnji program baletnom Splitskog ljeta zatvorio je veliki, iskreni pljesak kojim su bili nagrađeni ne samo naši divni plesači, već i umjetnički direktor Dinko Bogdanić, koreografi, kostimografi, scenografi i svi ljudi koji stvaraju tu čaroliju radi nas, publike. Dva dodatna reda stolica koja su bila postavljena svjedoče o potražnji karata, a mi se nadamo da će se tako nastaviti i slijedeće sezone. Do tada svi želimo našim plesačima da se odmore i iduće sezone nastave biti ovako kvalitetni i izvrsni kao do sada.

Najnovije iz kategorije "Festivali":

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na

Najnovije vijesti na portalu:

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv

Besplatan Orašar

ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati  20. prosinca u 19.30 sati ispred

Baletna večer u CKT-u

ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca