Novi ravnatelj riječkog Baleta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – Prva samostalna izložba Arijane Čuline otvorena je sinoć u foyeru HNK Split. Tema njenih slika je “Teatar u slici”, odnosno, balet u pokretu, u tehnikama ulja, suhog pastela i akrila. Foyer je sinoć bio pun zainteresiranih gostiju, a atmosfera je bila poprilično opuštena i spontana.
Čak 23 Arijanine slike balerina ispunile su prostor, a javnosti su predstavljeni radovi Duje Grubišića i Pere Eranovića, koji su portretirali glunce, Malo umjetnika se danas usuđuje slikati i crtati balet, zbog težine prikazivanja plesača u pokretu. No, Arijana je to učinila jer, kako je sama istaknula, važno je usuditi se. Na slikama se mogu vidjeti balerine prikazane i raznim položajima – na nekima vežu špice, na drugima su u pozi Bijelog labuda, a sve to prikazano je u igri svjetla i sjene.
Balerina u plavom
– Plesala sam balet u mladosti. Uz osnovnu baletnu školu i tri godine na baletnoj akademiji zaista sam imala priliku zavoljeti balet. Danas ga često pratim u kazalištu, a najviše volim Orašara. U osnovnoj sam školu uvijek crtala balerine u plesu i još uvijek ne mogu odgovoriti kad me pitaju zašto uvijek biram baš taj motiv. Vodim se onom da umjetnost ne treba uvijek imati objašnjenje – kaže Arijana.
Koliko god se u njenim radovima vidio trud i iskrena strast prema plesu, dala se primijetiti blaga plošnost i disproporcionalnost u nekiim likovima. Čulina kaže da je pokušala naglasiti tu gracioznost koju posjeduju balerine slikajući likove s nešto dužim rukama i nogama. No ne može joj se zamjeriti prikaz draperije, odnosno haljina i satena na baletnim špicama, koji oduzima dah. Osobno smatram da je najbolja slika u ovoj kolekciji Plavi labud.
Labud
– Arijana kao slikarica prisiljena je da na brzinu hvata i bilježi taj vječno živi nemirni tijek pred sobom, oslanjajući se na impresionistički povod i uzor. Ona koristi tradicionalno slikarstvo svjetla i sjene, ali se osjeća ‘plošno svijetlo’ impresionista koje slika velikim svijetlim plohama kombinirajući ih često s grafičkim efektima. Na svojim balerinama nastoji fiksirati fluidnu trenutačnost i treptanje zrake svjetla i istaći pikturalno značenje tog svjetla; učinak svjetla prolaznih momenata pokreta i gibanja – istaknuo je na otvaranju Duško Aničić.
Izložba u foyeru HNK Split bit će otvorena do daljnjega.
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred