Balet o ženi i njenom umu

Autor: //Datum objave: 20.05.2016.

SPLIT – Plesna oda strastvenoj neurozi i važnosti mentalnog zdravlja otvorila je ciklus kojim HNK Split završava sezonu. “Dani baleta” publici nude presjek baletnih uspješnica i dobra su prilika kako biste pogledali propušteno ili utvrdili gradivo, a vodstvo kazališta odlučilo je da će se karte prodavati po cijeni od samo 30 kuna.

 

Motivi Tramvaja zvanog čežnja znani su generacijama u različitim izričajima. Priča je nastala iz pera (ili pisaće mašine) Tennesseeja Williamsa, a 1948. nagrađena je Pulitzerovom nagradom. Postavljena je na Broadwayju, a potom i na filmskom platnu pobravši nekoliko Oscara. Marlon Brando i Vivien Leigh tumačili su glavne uloge, a Tramvaj je ušao u sferu opće kulture i u baletnoj priči stigao i do Hrvatske.

 

Verzija splitskog HNK praizvedena je u Zagrebu 2005. u režiji Dinka Bogdanića, dok se u Splitu premijerno izvela u svibnju 2015. pod istom palicom. Blanche DuBoius, rastrojenu ženu mučenu sjenkama života i uspomenama koje ju vode od trenutaka varljive utjehe do proključalih nerva u očaju, utjelovila je Elena Nikolaeva. Njena facijalna i tjelesna ekspresija dočarala nam je svu tugu i neugodu Blanchinog života. Posebno je dojmljiva bila u prikazu živčanog sloma, nakon otkrića da je njen muž bio u zagrljaju drugog muškarca.

 

Tramvaj zvan čežnja vozi se na solo izvedbama. Ivan Boiko plesao je ulogu sirovog Stanleyja Kowalskog, odlučnog i pomaknutog, u sceni silovanja i pomahnitalog, muža Blanchine sestre Stelle. Stellu je utjelovila Ekaterina Kuznjecova, a pax de deux Kuznjecove i Boika posebno je eksplicitan i sirovo strastven. Žena i njen um. To je okosnica Tramvaja zvanog čežnja. Ženina želja da bude voljena, svijet koji je okrutan i ne mari, žena koja se prepušta emocijama, žena koja se grči na krevetu psihijatrijskoj odjela neznane bolnice. Žena kojoj stavljaju luđačku košulju.

 

Mračna, okrutna i povremeno senzualna izvedba izaziva mentalno suosjećanje gledatelja. Glazba Mladena Tarbuka uspješno je podcrtavala scenske borbe i strasti. Ansambl je bio atraktivan za ljubitelje modnog stila 50-ih godina prošlog stoljeća, s kostimografskim potpisom Dženise Pecotić. “Flores para los muertos!”, opominjala je Meksikanka na početku i na kraju baleta. Tramvaj zvan čežnja podsjeća da bismo se, dok tramvaj još vozi, trebali okupirati cvijećem za žive.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Predstavljena prva premijera

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Premijera novog baleta

RIJEKA – Prva ovosezonska premijera baletnog ansambla, predstava “Odiseja” čiju koreografiju i koncept potpisuju Walter Matteini i Ina Broeckx, na programu je riječkog HNK Iv

Najnovije vijesti na portalu:

Predstavljena prva premijera

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Završeno natjecanje

ZAGREB – Na gala koncertu Slavenska Prix održanom u subotu na sceni HNK u Zagrebu dodijeljene su nagrade Međunarodnog baletnog natjecanja Mia Čorak Slavenska. Zlatnu medalju