Balet o ženi i njenom umu

Autor: //Datum objave: 20.05.2016.

SPLIT – Plesna oda strastvenoj neurozi i važnosti mentalnog zdravlja otvorila je ciklus kojim HNK Split završava sezonu. “Dani baleta” publici nude presjek baletnih uspješnica i dobra su prilika kako biste pogledali propušteno ili utvrdili gradivo, a vodstvo kazališta odlučilo je da će se karte prodavati po cijeni od samo 30 kuna.

 

Motivi Tramvaja zvanog čežnja znani su generacijama u različitim izričajima. Priča je nastala iz pera (ili pisaće mašine) Tennesseeja Williamsa, a 1948. nagrađena je Pulitzerovom nagradom. Postavljena je na Broadwayju, a potom i na filmskom platnu pobravši nekoliko Oscara. Marlon Brando i Vivien Leigh tumačili su glavne uloge, a Tramvaj je ušao u sferu opće kulture i u baletnoj priči stigao i do Hrvatske.

 

Verzija splitskog HNK praizvedena je u Zagrebu 2005. u režiji Dinka Bogdanića, dok se u Splitu premijerno izvela u svibnju 2015. pod istom palicom. Blanche DuBoius, rastrojenu ženu mučenu sjenkama života i uspomenama koje ju vode od trenutaka varljive utjehe do proključalih nerva u očaju, utjelovila je Elena Nikolaeva. Njena facijalna i tjelesna ekspresija dočarala nam je svu tugu i neugodu Blanchinog života. Posebno je dojmljiva bila u prikazu živčanog sloma, nakon otkrića da je njen muž bio u zagrljaju drugog muškarca.

 

Tramvaj zvan čežnja vozi se na solo izvedbama. Ivan Boiko plesao je ulogu sirovog Stanleyja Kowalskog, odlučnog i pomaknutog, u sceni silovanja i pomahnitalog, muža Blanchine sestre Stelle. Stellu je utjelovila Ekaterina Kuznjecova, a pax de deux Kuznjecove i Boika posebno je eksplicitan i sirovo strastven. Žena i njen um. To je okosnica Tramvaja zvanog čežnja. Ženina želja da bude voljena, svijet koji je okrutan i ne mari, žena koja se prepušta emocijama, žena koja se grči na krevetu psihijatrijskoj odjela neznane bolnice. Žena kojoj stavljaju luđačku košulju.

 

Mračna, okrutna i povremeno senzualna izvedba izaziva mentalno suosjećanje gledatelja. Glazba Mladena Tarbuka uspješno je podcrtavala scenske borbe i strasti. Ansambl je bio atraktivan za ljubitelje modnog stila 50-ih godina prošlog stoljeća, s kostimografskim potpisom Dženise Pecotić. “Flores para los muertos!”, opominjala je Meksikanka na početku i na kraju baleta. Tramvaj zvan čežnja podsjeća da bismo se, dok tramvaj još vozi, trebali okupirati cvijećem za žive.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji

Stiže Spartak!

ZAGREB – Balet Spartak jedno od najpoznatijih djela Arama Hačaturijana premijerno će biti izveden 27. siječnja u zagrebačkom HNK u koreografiji Jiříja Bubeníčeka te u ko

Orašar u Hrvatskom domu

SPLIT – Prosinac je vrijeme kada se u cijelom svijetu izvodi jedan od najpopularnijih baleta, Orašar Petra Iljiča Čajkovskog. Prekrasna je spoznaja da su i ove godine u sva č

Najnovije vijesti na portalu:

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji

Stiže Spartak!

ZAGREB – Balet Spartak jedno od najpoznatijih djela Arama Hačaturijana premijerno će biti izveden 27. siječnja u zagrebačkom HNK u koreografiji Jiříja Bubeníčeka te u ko

Predstavljen novi ravnatelj Baleta

ZAGREB – Ravnatelji umjetničkih direkcija Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu predstavljeni su na konferenciji za medije koja je održana u utorak. Novi ravnatelj Baleta H