Čarolija pod zvijezdama

Autor: //Datum objave: 01.08.2012.
SPLIT – Kao da je i vjetar plesao balet sinoć na Sustipanu. Jedine baletne premijere na ovogodišnjem Splitskom ljetu publiku su, sudeći po komentarima koji su se dali čuti u gledalištu, zaista oduševile. Osim izvrsnih koreografija, koje potpisuju Ljiljana Gvozdenović i Milko Šparemblek, zacijelo je svemu doprinio čaroban ugođaj najljepšeg splitskog parka. Sustipan je bio zatvoren za sve koji nisu imali ulaznice, a baleti su započeli s 10-ak minuta zakašnjenja.
 
 
Publika je najprije vidjela balet Neostvareni susreti, kojeg je koreografkinja Liljana Gvozdenović zamislila kao susret mladog Pjotra Ilijiča Čajkovskog i njegove pokroviteljice Nadežde von Meck. Mladog Čajkovskog utjelovio je Artem Zhusov, Nadeždu je plesala Elena Nikolaeva a genijalnu ulogu Požude Yulia Pivotskaya. Uloga se zapravo ne zove tako, jer u podjeli likova nalazimo na ime plesačice ispod riječi “solo”, no ona zaista jest požuda koja mladog umjetnika navodi da postupi drugačije nego što mu prijatelji savjetuju i koja likuje kad on ostaje slomljen i povrijeđen. Možda zbog šminke, a možda je tome doprinijela slatka i tužna glazba Čajkovskog, ali Požuda je zaista malo podsjećala na Crnog Labuda. Kostimi Ike Škomrlj bili su neobični i maštoviti, a pačke s dodatnim, do poda dugačkim tilom, izazvale su uzdahe oduševljenja.
 
 
Plesači u Neostvarenim susretima, foto: HNK Split
 
 
Što se samog plesačkog tijela tiče, s obzirom da je riječ o premijeri, vrlo su dobro odradili svoj posao. Dalo bi im se, doduše, zamjeriti neujednačen ost u prvom dijelu baleta, kada su neki parovi kasnili. Uz to, doskoci (koji su ionako bili bučni jer pozornica očito nije bila postavljena za plesače) su nekima bili još i glasniji, na čemu bi se trebalo poraditi.
 
 
Drugi balet, Čudesni Mandarin, trajao je oko pola sata. Priča o djevojci koju njeni svodnici koriste kao mamac da bi opljačkali muškarce uvijek je pomalo skandalozna – kako zbog likova svodnika, tako i zbog glavne plesačice koja pola predstave pleše u donjem rublju. No, Iryni Chaban, koja je tumačila ulogu Djevojke, mora se odati priznanje. Na pozornici smo, nakon dugo vremena, mogli zaista vidjeti lik: ne balerinu koja razmišlja što mora otplesati, nego Djevojku koja je vrlo senzualna, svjesna je svog šarma, zavodi i koristi muškarce, no istovremeno se suočava s vlastitim demonima i mukama.
 
 
Mandarina je plesao Shunsuke Amma, a tri su razbojnika bili Remus i Romulus Dimache te Alan Alberto. Jedan od jakih trenutaka bio je onaj u kojem Djevojka odlučuje svoju ljubav pokloniti Mandarinu, pa se u potpunosti ogoljuje od svega što je bila. Tako odbacuje špice i periku, te ostaje samo krhko biće koje može biti povrijeđeno.
 
 
Lagani vjetar je donosio borove iglice na pozornicu, a u pojedinim je trenucima pomalo smetao plesačima. Šum mora bio je tih, ali stalno prisutan, cvrčci su rijetko prekidali svoju izvedbu a mjesec je provirivao kroz borove. Zaista, ne postoji bolje mjesto na svijetu na kojem čovjek može uživati u baletnoj predstavi.
Najnovije iz kategorije "Festivali":

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda