Vragolasti balet s novim prvakom

Autor: //Datum objave: 14.10.2011.
ZAGREB –  Sinoć  je posljednji put u ovoj sezoni izveden komični balet u dva čina Vragolasta djevojka. Posebnost ove izvedbe bio je novi prvak baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, Tomislav Petranović, u ulozi seljaka Colasa. Partnerica, bogata seljančica Lise, bila mu je Mirna Sporiš. Udovicu Simone utjelovio je Andrej Barbanov, a šašavog Alaina George Stanciu.
 
Ovaj klasični balet s elementima narodnih i karakternih plesova, postavio je koreograf Vladimir Derevianko, a orkestrom je ravnao Dian Tchobanov. Posebno zanimanje pobudio je Tomislav Petranović, koji je prve baletne korake započeo kod Edite Cebalo da bi završio baletnu školu u Zagrebu u klasi profesorice Tatjane Lucić-Šarić. Usavršavao se u Münchenu, a zatim postao solistom Baleta Bečke državne opere i kasnije prvakom Portugalskog nacionalnog baleta. Gostovao je diljem svijeta, a partnerice su mu bile mnoge slavne balerine.
 
 – Uzbudljivo je opet biti na zagrebačkoj sceni nakon šest godina i znati da je moja obitelj u poblici. U našoj je karijeri to mala vječnost… Vragolasta djevojka je tehnički jako zahtijevan balet za prvake, a u ovoj verziji i za cijeli ansambl… Ipak, mislim da mi ta predstava leži, pošto sam plesao i poznatu verziju Frederica Ashtona u bečkoj operi. Moram priznati da sam bio pomalo nervozan uoči nastupa, ali je to prošlo nakon par uvodnih taktova glazbe. Nadam se da se publici svidjela moja interpretacija – rekao je Tomislav Petranović.
 
Tomislav Petranović i Mirna Sporiš, izvor: hnk.hr
 
Prvim korakom na pozornicu u Vragolastoj djevojci, ostavio je dojam čiste izbrušene tehnike – sigurni okreti, visoki i gipki skokovi, brzi battui … Izmamio je pljesak i povike usred varijacija i code.
 
U prvome činu osjećala se blaga nervoza, osmijeh bi mu nestao netom prije teške kombinacije, a glava pomalo ukočila. Ali u drugome činu izgledao je kao što bi Colas trebao izgledati – veseo, nesputan, razigran. Mirna Sporiš bila je i više nego dostojna partnerica – čiste tehnike, s lakoćom izvodeći najteže okrete, a izgledala je kao djevojčica. Sjajno je interpretirala sve palete osjećaja – od ljutnje do djetinje nevinosti, zaigranosti, sramežljivosti i iskrene radosti.
 
Smijeh su izazivali Andrej Barbanov (udovica Simone) svojom krupnom pojavom u haljinama s točkicama i cvjetovima, i George Stanciu (Alain) koji je u potpunosti uspio izgraditi šašavi lik s prenaglašenom osobnošću. Grimase i gegovi koje je izvodio potvđuju ga kao iznimno nadarenog glumca, komičara i plesača.
 
Baletni ansambl bio je uobičajeno dobar i usklađen, ali nedostaje više plesača na sceni da bi se dočarao pravi ugođaj seoskog života. Opuštajući balet, bez teških misli i problema, odveo nas je sinoć u bezbrižan svijet bajki i smijeha. Treba se počastiti takvim malim stvarima, zaboraviti na trenutak na svijet koji nas okružuje i zaviriti u selo gdje nas čekaju Lise, Colas, Alain…
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući

Billy Elliot teatra DanSing

SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najnovije vijesti na portalu:

Dodijeljene nagrade Roje i Harmoš

ZAGREB – Dobitnici ovogodišnjih nagrada Ana Roje i Oskar Harmoš su Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves. Na dodjeli nagrada se nisu pojavili, jer su oboje pozitivni na

Mačak seli na jug

ŠIBENIK – Jedan posebni mačak kreće u subotu, 25. lipnja iz Osijeka put Šibenika. Naravno riječ je o baletu skladatelja Bruna Bjelinskog” Mačak u čizmama”. S tim

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući