Zadnja ovosezonska premijera
ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer
OSIJEK – Balet Vragolasta djevojka otplesan je sinoć u punom osječkom kazalištu. Publika je dugotrajnim pljeskom pozdravila novi projekt male, no uporne i srčane ekipe zaljubljenika u balet, koji već nekoliko godina naporno rade da ovdašnji balet podignu na višu razinu.
Vragolastu koreografski potpisuje zagrebački plesač Svebor Sečak, koji je fantastično uzbalansirao zahtjeve klasičnog baleta s mogućnostima plesača raznih profila i razina vladanja tehnikom. Pantomimski dijelovi su s mjerom oblikovani – ne previše, kako ne bi otišli u karikaturalnost, a ni premalo, kako ih i publika manje upućena u detalje predstave mogla razumjeti. Primjerena doza akrobatike – a tu ponajprije mislimo na ulogu Dječaka, u izvedbi Nevena – Lucijana Davidovića – mnoge je oduševila.
Glavna uloga, Lisa, povjerena je mladoj, nježnoj Kaho Nakayasu (zapamtite to ime, pred njom je velika karijera). Nakayasu od prvog trenutka plijeni gracilnošću i veseljem plesanja (ne zamjerite, podsjeća me na moje baletne dane s tim ushitom bivanja na sceni). Tehnika joj je izvrsna i lijepo oblikovana, a glumački je mlada plesačica veoma kvalitetna.
Vuk Ognjenović utjelovio je lik Colasa, mladića zaljubljenog u Lisu. Još jednom je Ognjenović pokazao svoju kvalitetu i, posebno, lijepe skokove. Njegova kvaliteta posebno se istaknula u Pas de deuxu Lise i Colasa.
Još dva lika valja posebno istaknuti – Alaina u izvedbi Viniciusa Leme i udovice Simone, u izvedbi Štarka. Vinicius se istaknuo izvrsnim skokovima, dobrom pantomimom i zavidnom tehnikom. Štark je pak u zahtjevnoj transformaciji u ženski lik pokazao da itekakako zna i može, a njegov Ples u klompama oduševljava. Zanimljivo je napomenuti kako je koreograf, Svebor Sečak, zagrebačku publiku donedavno oduševljavao upravo izvedbom uloge udovice Simone, a njegov Ples u klompama bio je fantastičan.
Nije pravedno ne navesti i ostale izvrsne plesače, no bilo ih je previše. Svi su zaista zablistali sinoć – bili su rasplesani, puni radosti i fino ujednačeni. Zanimljivost koja je mnoge iznenadila jest pojavljivanje opernog pjevača Zvonimira Ivanovića na sceni. Tumačio je ulogu Thomasa, oca budalastog Alaina.
U svakom slučaju, Osijek defitinitivno više nije baletna provincija. U kazalištu se pleše jedan kvalitetan naslov, s dobrim plesačima, a nadamo se da će tako biti i s budućim projektima.
ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer
ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ u koreografiji Cayetana Sota premijerno će u HNK Ivana pl. Zajca biti izveden u subotu 11. veljače s početkom u 19,30 sati. Druga predstava dvostru
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu novu će kazališnu sezonu svečano otvoriti 22. rujna u 19:30 jedinstvenim Baletnim koncertom nazvanim Život na pozornici u izvedb
ZAGREB – U srijedu je preminula istaknuta baletna umjetnica i dugogodišnja članica Baleta HNK u Zagrebu, balerina i baletna majstorica Suzana Bačić. Rođena je 1962. u Zagrebu
ZAGREB -Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu svečanošću u kazališnom foajeu dodijelilo je godišnje nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u drami, operi i baletu u sezoni 2022./