Tišina mog šuma

Autor: //Datum objave: 22.11.2010.

ZAGREB – Neobičan početak večerašnjeg baleta sam po sebi bio je obećavajući: spušten zastor i uključena svjetla publici su dali do znanja da predstava još nije počela. Zbunjena publika zagledala se u ženu koja se iz gledališta došetala na pozornicu i mirno zastala.

 

Par trenutaka trebalo je zagrebačkoj klasičarskoj publici da shvati da se plesači u ovom baletu ne nalaze samo iza zastora, nego posvuda: išuljavaju se iz lože pokraj pozornice, penju iz publike, ignoriraju zastor i sjede na rubu lože, gledajući balet gotovo kao da su publika.

 

Nastavak je bio podjednako neobičan: Mihaela Devald i Milka Hribar Bartolović ispuštale su zvukove nalik riječima, Ksenija Krutova grčila se kao u agoniji, a koreografija je bila toliko brza i zahtijevna da se nakon pojedinih točaka vidjelo kako plesači nastoje doći do daha. U baletu čujete i Cesaričeve pjesme koje pjevaju Mary Crnković Pilas i Sandra Tribuson i postajete svjesni da ne postoje ni riječi ni pokreti – da je sve to samo različiti izričaj iste stvari. Mnogo toga vam, dok Dragan Despot čita stihove Dobriše Cesarića, prolazi kroz glavu. Vidite strast, bol, smrt, život i osjećate trnce dok plesači svojim tijelima oblikuju pročitane stihove.

 

Ovaj spoj klasike i modernog pristupa inspiriran je poezijom Dobriše Cesarića. Leo Mujić u njegovim je stihovima pronašao, kako sam kaže, “veliko bogatstvo motiva koji sami od sebe stvaraju slike koje je lako predočiti u pokretu”, odlučivši kao glazbeni predložak koristiti glazbu Mozarta, Vitalija, Debussya, Schuberta i mlade hrvatske skladateljice Anite Andreis. Šest je pjesama korišteno u baletu i prema nekim njihovim stihovima rađene su slike: Kronos, Bdim u jednoj višoj javi, Na prijestolju od uspomena, Sve ulice nas vrijeđaju uvijek istim licima, Pjesma mrtvog pjesnika, Sjedim u travi, al ne sjedim sam, Ja neću znati, čežnjo moje biti, Niti tvoje ime!, Šuptanjem lišća i šapatom kiše, I krik moj luta, luta, luta te Od zapaljenih zvijezda svečan.

 

Sastavni dio predstave su svečani zastori HNK Zagreb: Djed, unuk i vila, Hrvatski preporod, A.D. 1573 i Četiri godišnja doba. Plesači ih koriste na osebujan način: podižu ih i spuštaju, kotrljaju se ispod njih ili ih koriste kako bi se odvojili od ostalih plesača.

 

Treba istaknuti dobar kostimografski rad Thomasa Mike, koji je ujedno i scenograf. Od plesača bi doista bilo nezahvalno izdvojiti bilo koga. Večeras je svaki od njih bio zaista jako dobar i u sat vremena, koliko je balet trajao, prenijeli su nam stihove našeg velikog pjesnika na osebujan način.

 

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Plesna suradnja Zagreba i Maribora

ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog

Stiže plesni Čajkovski

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ u koreografiji Cayetana Sota premijerno će u HNK Ivana pl. Zajca biti izveden u subotu 11. veljače s početkom u 19,30 sati. Druga predstava dvostru

Onjegin opet na sceni

SPLIT -Baletna predstava Onjegin vraća se na scenu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Ova raskošna baletna romantičarska drama u izvedbi splitskog baletnog ansambla, u režiji

Najnovije vijesti na portalu:

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Dan plesa u Splitu

SPLIT – “Život nikada ne završava, ples nikada ne prestaje” kaže u svojoj poruci Yang Liping, kineska koreografkinja i plesačica koju je poslala za ovogodišnji Međunarodni da

Završena audicija!

ZAGREB – Prvi put u povijesti Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu ovoga se vikenda održala velika baletna audicija na koju se prijavilo čak 1200 kandidata sa svih strana