Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
ZAGREB – Premijera baleta Modrobradi, održana sinoć u zagrebačkom HNK, izazvala je podijeljene reakcije publike. Iako defitinitvno jest riječ o scenskom spektaklu, praćenom prekrasnom glazbom, mnogi predstavi zamjeraju nedostatak narativnosti, kao i plesa. Balet koji traje svega sat i pol izvrsno je sjeo ansamblu, iako su bile primjetne sitne greške.
Koreograf (te redatelj, libretist i dramaturg) je Staša Zurovac. On je ovu legendu o ubojici žena predstavio na svoj način – Modrobradi je zapravo čovjek koji nije uspio pronaći istinsku ljubav. Glazba koju potpisuje Marjan Nećak zaista je izvrsna, a pojedini kostimi Bjanke Adžić Ursulov jako dobri. Ima ih kreativnijih i manje kreativnih – neki su očekivano s obzirom da je riječ o baletu modernijeg izričaja, a isto važi i za scenografiju koju potpisuje Miodrag Tabački. Pomicanje dijelova scene, njeno okretanje i lišenost detalja su nešto što smo mogli očekivati od modernije predstave, pa je utoliko loše što nas i scenograf, a dijelom i kostimografkinja, nisu pokušali iznenaditi.
Ulogu Conciergea tumači glumac Nikša Kušelj, koji je svoj posao odradio jako dobro. Glumački treba pohvaliti i plesače – Guilherma Gameira Alvesa kao Modrobradog, Pavlu Pečušak kao Jeanne de La Cloche i izvrsnu Ivu Vitić Gameiro kao Gigonne Traignel te Blanche de Gibeaumex. Potonja je pokazala kako je u stanju izvesti nevjerojatnu promjenu – na sceni je vidimo kao hladnu, potom senzualnu, a njen pas de deux s Alvesom je bio dobar. Također, dobar je njegov solo na početku predstave, praćen jednim Petrarcinim katrenom – “Što ćutim, što je ako ljubav nije?” (…)
Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves, foto: Mara Bratoš
Kao najzabavniji dio predstave definitivno bih izdvojila onaj u kojem plesačice za velikim stolom plešu balet – jedaćim priborom. Svaka u ruci ima dvije viljuške, koje pokreću kao da su noge balerine i s njima izvode brojne pokrete. Naravno, odličan je i kraj, koji je vizualno dojmljiv – Alves na scenu izlazi u vjenčanici, a potom ga okružuju sve žene koje je volio. Nalaze se unutar svojevrsnog okvira, i prizor muškarca u vjenčanici okruženog mrtvim ženama koje je volio ostaju zadnja, upečatljiva scena koju vrijedi upamtiti.
Opći dojam, sve u svemu, nije loš. Balet je namijenjen i širokoj publici, pa čak i onima koji nisu veliki ljubitelji plesa, i nesumnjivo je da bi u njemu mogli uživati. Vrijeme trajanja je optimalno, a riječ je o predstavi koja je u potpunosti prilagođena ansamblu, koji je sinoć izgledao kao da se jako dobro zabavlja (tome svjedoče uzvici zadovoljstva koji su do publike došli nakon spuštanja zastora. Plesači si inače ne daju oduška na tako vidljiv način, iz čega se može zaključiti da su bili jako zadovoljni izvedenim). Treba ih pohvaliti: iako je pripovjedačka nit posve izgubljena, i premda bi se o plesu moglo razgovarati, oni su svoj dio posla obavili izvrsno.
Priča o Modrobradome dobro je poznata, ako ništa, kao priča braće Grimm. Riječ je o muškarcu koji ubija sve svoje žene, a svaku (između ostalog) kažnjava i zbog njene znatiželje. Balet su na scenu postavili, primjerice, Marius Petipa 1896., a tadašnji izvještaji kažu da je bila riječ o apsolutnom spektaklu. Isto je učinila i Pina Bausch 1977. godine, a s baletom je gostovala diljem svijeta.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba