Razdvojeni ljubavnici

Autor: //Datum objave: 20.03.2016.

ZAGREB – „Romeo i Julija“, balet čiju koreografiju potpisuje Patrice Bart, sinoć je premijerno izveden u zagrebačkom HNK. Druga ovosezonska premijera privukla je brojne ljubitelje baleta, koji na kraju nisu ostali razočarani: balet kojeg smo imali prilike vidjeti bio je ponajprije estetski lijep, a potom i glumački te plesački dobro izveden.

 

Juliju je plesala Iva Vitić Gameiro, a partner joj je, u ulozi Romea, bio Andrea Schifano. Bili su dobar par – uigrani, vješti, s tek ponekom pogreškom. Pas de deux, kako u prvom tako i u drugom činu, bili su nabijeni emocijama. Sitnih nespretnosti bilo je u trenucima podizanja plesačice i spuštanja- a pošto je takvih podizanja bilo zaista mnogo, to im se može oprostiti. Vitić je kao Julija bila izvrsna – na početku je lagana i zaigrana, a tijekom baleta se postupno mijenja. Upečatljiva je scena u kojoj promatra napitak kojeg treba popiti (zbog kojeg će zaspati i pritom izgledati kao mrtva) i razmišlja o vlastitoj majci, koja se udala za čovjeka kojeg ne voli, jer je taj brak bio bolji za nju.

 

Vitić i Schifano, foto: HNK Zagreb

 

Najsnažnija scena je zadnja (iako tehnički nije zadnja – balet počinje i završava prizorom grofice Capuleti koja očajava nad mrtvim tijelom svoje kćeri u obiteljskoj grobnici) – ona u kojoj Romeo i Julija umiru. Scifano je izvrsno pokazao očaj ljubavnika, plešući s mrtvim tijelom svoje voljene. Osim toga, tijekom predstave pokazao je izvrsne skokove.

 

Natalia Horsnell kao grofica Capuleti bila je savršena. Bila je, zapravo, sve: zabrinuta majka, ohola žena, osvetoljubiva furija, ali i ljubavnica koja očajava nad mrtvim tijelom svojeg voljenog. Njeno lice uspješno je prikazalo sve emocije i zaista nas zanima kako će se snaći u ulozi Julije, koju bi trebala igrati u budućnosti (naime, četiri su Julije: osim Vitić i Horsnell, plesat će ih i Miruna Miciu te Catarina Meneses).

 

Guilherme Gameiro Alves izvrsno je otplesao Tibalda, nećaka grofice Capuletti, kojeg u dvoboju ubija Romeo. Upravo to je jedna od najsnažnijih scena baleta – ona kad mrtvo tijelo muškarca kojeg voli oplakuje žena od koje do tog trenutka nismo vidjeli mnogo emocija. Raščupane kose, posve luda, Horsnell je majstorski odglumila, ali i otplesala, kako izgleda očaj nakon gubitka.

 

Grofica Capuleti očajava nad Tibaldovim mrtvim tijelom, foto: HNK Zagreb

 

Još bi trebalo izdvojiti Tomislava Petranovića u ulozi Mercuzia – bio je izvrstan, zabavan, duhovit. Scena u kojoj on poljubi Tibalda, a ovaj se s gađenjem obriše, nametnula je malo pitanje. Možda je za balet nebitno, ali se ipak postavlja – ako Romeo može zaista poljubiti Juliju na sceni, zašto je muški poljubac samo odglumljen?

 

Ansambl je bio šaren i živahan, uz sitna kašnjenja i pokoji bučan doskok (muških plesača). No, sve u svemu balet kojeg smo sinoć imali priliku pogledati, a riječ je o šestoj izvedbi ovog baleta u Zagrebu, vrijedi vidjeti. Jedino što malo smeta su neki kostimi – iako su jako lijepi, u nekim trenucima (primjerice, u slučaju grofice Capuleti) ne vidimo određeni korak, nego samo nejasan pokret ispod dugačke suknje. Osim toga, premda bijela i lepršava haljina koju Julija nosi ima jasno simboličko značenje, gledatelju se u nekom trenutku učini da Julija zapravo cijelo vrijeme pleše u spavaćici.

 

No, balet je pitak, zabavan, traje idealna dva sata (što znači da ga bez većih problema mogu pogledati čak i oni koji nisu veliki ljubitelji baleta), a uz to je vrlo dinamičan i ni u jednom trenutku publika neće osjetiti zamor. Nakon svih ljubavi i smrti koje publika može vidjeti na sceni – od ljubavi Julijine majke pa do njene ljubavi – svako bi se trebao zapitati: postoji li ljubav toliko snažna da se zbog nje umire? I je li to prava ljubav ili su prave one zbog kojih se – živi?

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda