Premijera Esmeralde

Autor: //Datum objave: 06.05.2021.

SPLIT – Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split će u subotu 8. svibnja, po prvi put u svojoj povijesti, premijerno izvesti balet Esmeralda Cesarea Pugnija. Koreografiju potpisuju Vasilij Mevedev i Stanislav Fečo, na temelju one koju je Marius Petipa 1886. postavio u Marijinskom kazalištu u Sankt Peterburgu. Zbog poštivanja epidemioloških mjera solisti i članovi ansambla splitskog Baleta neće plesati uz živu orkestralnu glazbu već uz audiosnimku Orkestra i ženskog zbora HNK Split kojom je ravnao maestro Jure Bučević. U izvedbama će se izmjenjivati čak tri solističke postave a u naslovnoj ulozi Esmeralde nastupat će Eva KarpilovskaNozomi Miura i Irina Čaban Bilandžić. Balet je inspiriran romanom Zvonar crkve Notre Dame Victora Hugoa a tim povodom splitski HNK prvu premijernu Esmeraldu posvećuje ranjenim katedralama, pariškoj i zagrebačkoj. 

Za ljubav lijepe Ciganke Esmeralde natječe se cijeli Pariz, no ona voli kapetana Phoebusa, koji je zaručen s Fleur. Složeni romantičarski zaplet i živopisni likovi glavno su obilježje libreta Julesa Perrota na kraju kojega, nakon svih peripetija, pokušaja otmice i ubojstva, raskidanja zaruka i lažnih optužbi, pravda i ljubav pobjeđuju. Glazbu krase brojni elementi potrebni klasičnom baletu i funkcionalna je u odnosu na priču. Esmeralda je balet koji otvara velike mogućnosti solistima i ansamblu i omogućuje im da karakteriziraju zanimljive likove koje tumače. Sama naslovna uloga fatalne i temperamentne Esmeralde u tehničkom smislu jedna je od najizazovnijih ali i najzahvalnijih uloga cjelokupne baletne literature.  

Vasilij Medvedev koreografirao je Esmeraldu na svom debiju u hramu baletne umjetnosti, moskovskom Boljšoj teatru 2009. zajedno s tadašnjim umjetničkim ravnateljem Boljšoj baleta Jurijem Burlakom. Snimka te veličanstvene i raskošne predstave potom je prikazivana u kino-dvoranama, više od 400 njih širom svijeta, da bi 2011. Medvedev Esmeraldu postavio u Staatsballett Berlin, a 2012. u Ciudad de Mexico s meksičkim nacionalnim baletom (Compañía Nacional de Danza de México). Pri ponovnom postavljanju u Bratislavi koreografiju je s njim supotpisao koreograf i bivši plesač Stanislav Fečo. Ovaj dvojac sada postavlja Esmeraldu u splitskom HNK Split, stavljajući tako Split na peto mjesto u nizu velikih i značajnih baletnih sredina. Koreografi ističu kako će splitska predstava, iako vremenski reducirana na približno sat i pol trajanja i s ansamblom brojno prilagođenom veličini splitske pozornice i protuepidemijskim uvjetima, biti u tradiciji velikog klasičnog, ruskog carskog baleta. 

Vasilij Medvedev se kao plesač školovao u glasovitoj baletnoj akademiji Vaganova pod vodstvom velikih pedagoga N. Dudinskaje, K. Sergejeva i G. Seljutskija. Glavni plesač nacionalnog estonskog baleta postao je 1981. a u repertoaru je imao sve vodeće muške uloge klasičnog baletnog repertoara. Od 1989. surađuje kao plesač i koreograf s brojnim uglednim baletnim kazalištima u Rusiji i inozemstvu. Veliki je uspjeh polučio njegov balet Onjegin, po prvi put postavljen 1999. u Pragu. Od tada je taj baletni naslov postavljen ukupno sedam puta od strane različitih baletnih trupa širom svijeta. Među baletnim kućama u kojima je gostovao kao koreograf je i HNK Zagreb gdje je 2015. postavljao Minkusovu Bajaderu. 

Stanislav Fečo baletno se obrazovao na Baletnom konzervatoriju u Pragu  a dodatno usavršavao na akademiji Vaganova gdje je, kao prvi Čeh, magistrirao. Bio je glavni plesač u praškom Narodnom kazalištu, Ruskom baletu u Sankt Petersburgu, Narodnom kazalištu u Brnu, a gostovao je u brojnim uglednim svjetskim kazalištima. S repertoarom koji obuhvaća najveće muške uloge repertoara klasičnog baleta plesao je na uglednim pozornicama širom svijeta. Značajna je i njegova pedagoška karijera u kojoj je gostovao na brojnim prestižnim baletnim radionicama, masterklasovima. Tijekom čitave karijere surađivao je Vasilijem Medvedevim, na velikim svjetskim scenama, u svojstvu plesača, asistenta i ravnopravnog ko-koreografa. 

Pored Eve KarpilovskeNozomi Miura i Irine Čaban Bilandžić u ulozi Esmeralde, kao solisti nastupit će Jurgen Rahimi i Ivan Boiko kao PhoebusHazuki Tanase, Aaron Kok, Hyejin Kim, Yezi Jung, Daniel HoekCristian MistreanAubin Le MarchandYuto MutaiIngeborg Hendrikx, Aleksandra Smeljanski, Bojana Lipovšćak, Matea Milas, Minori NakayamaDemelza Lesage, Igor Gluškov, Dmitrij Rodikov, Daniel Jagar, Silviu Tanase, Sanja Bikić i Kristina Burić. 

Autorski tim osim koreografa Medvedeva i Feče te dirigenta audiosnimke Jure Bučevića čine još i: kostimograf i scenograf Pavol Jurašoblikovatelj svjetla Srdan Barbarić, oblikovatelj tona Petar Ivanišević, baletni majstori Albina Rahmatullina, Elena Nikolaeva i Lev Šapošnikov, Ankica Matijaš kreirala je i izradila oglavlja. Korepetitorica i glazbena voditeljica je Irina Nikolenko, a asistentica produkcije Gorenka Žižić Jagar   

Premijerna izvedba u subotu 8. svibnja  započinje u 19 sati, kao i ostale izvedbe koje su na rasporedu 11, 12, 14, 15. i 18. svibnja. 

Najnovije iz kategorije "Novosti":

Najavljeni baleti u Splitu

SPLIT – U foyeru splitskog Hrvatskog narodnog kazališta predstavljena je predstojeća kazališna sezona kao i prva plesna predstava Venatus/Migrations, koja će nakon izvedbi na

Počeli upisi na balet

SPLIT – U tijeku je upis novih polaznika Baletnog studija Hrvatskog narodnog kazališta Split. Upisuju se djevojčice i dječaci vrtićke i predškolske dobi od četiri i pol godin

Nagrađen Ilir Kerni

TIRANA – Ravnatelja Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split Ilira Kernija predsjednik Republike Albanije Ilir Meta odlikovao je jučer u Tiranio ordenom Čast nacije. „Ovo je

Najnovije vijesti na portalu:

Najavljeni baleti u Splitu

SPLIT – U foyeru splitskog Hrvatskog narodnog kazališta predstavljena je predstojeća kazališna sezona kao i prva plesna predstava Venatus/Migrations, koja će nakon izvedbi na

Počeli upisi na balet

SPLIT – U tijeku je upis novih polaznika Baletnog studija Hrvatskog narodnog kazališta Split. Upisuju se djevojčice i dječaci vrtićke i predškolske dobi od četiri i pol godin

Veliki uspjeh riječkog baleta

BONN – „Nakon napetih šezdeset minuta uslijedila je eksplozija pljeska publike oduševljene izvrsnim ansamblom“, zaključuje u svom tekstu General-Azeiger, najtiražniji dnevni