Predstavljena prva premijera

Autor: //Datum objave: 20.07.2021.

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični baleti Venatus i Migrations u koreografiji Aarona Koka i izvedbi solista i ansambla Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split. Predstava će premijerno biti izvedena na pozornici na otvorenom na splitskom poluotoku Sustipan u utorak 20. srpnja s početkom u 21 sat, a reprizna izvedba na programu je sutradan.

Na prošlogodišnjem, 66. Splitskom ljetu Aaron Kok, solist Baleta HNK Split, debitirao je kao koreograf neoklasičnim baletom Venatus. Godinu dana kasnije u samostalnoj autorskoj večeri, uz Venatus s novom postavom i nekim izmjenama Aaron, i sam migrant, predstavlja svoj novi koreografski uradak Migrations o iskušenjima i izazovima kroz koje prolaze ljudi koji se doseljavaju u sasvim nove, strane im kulture. Aaron Kok i sam je dio ansambla predstave.

„Zadovoljstvo mi je naglasiti kako svi programi Splitskog ljeta za sada protiču kako je bilo planirano. Na rad našeg Baleta epidemiološka situacija je, kao i na sve drugo, utjecala ali nije ga prekinula, pa tako na ovom Splitskom ljetu imamo čak dvije vrlo zahtjevne baletne premijere. Ravnatelj Baleta Ilir Kerni i ja nismo imali nimalo dvojbi u odluci da našim plesačima pružimo priliku da se afirmiraju i kao koreografi. Tako je Remus Dimache u protekloj sezoni napravio izuzetno uspjelu predstavu Petar i vuk. Sada je pred nama premijera koreografija Aarona Koka, a nadamo se da će i neki drugi plesači našeg ansambla krenuti tim putem“, istaknuo je na početku ravnatelj Festivala Srećko Šestan. Ilir Kerni je naglasio: „Aaronu Koku bih htio zahvaliti za sjajan rad koji je započeo još u prosincu prošle godine. Nakon sinoćnje generalne probe mogu reći da imamo sjajnu predstavu. Umjetnička politika intendanta i moja je da damo priliku svima koji imaju što za reći i pokazati“.

Prije godinu dana izveden u sklopu trodijelne baletne večeri, Venatus se na sustipansku pozornicu vraća bogatiji za solo koji izvode Matea Milas (20. srpnja) i Nozomi Miura (21. srpnja). Inspiriran glazbom mladog poljskog skladatelja Szymona Brzoske, Kok u prvi plan stavlja tjelesnost i muzikalnost plesača smišljeno izostavljajući priču. Venatus ima sve tradicionalne elemente bijelog baleta kao što su pas de deux, solo i corps de ballet finale podređene glazbi poljskog skladatelja. Odstupanje od tradicije očituje se u minimalističkom dekoru i kostimima, sve kako bi fokus ostao na plesačima i glazbi, kao stalni podsjetnik publici kako je balet umjetnost sama po sebi.

Na glazbu Kirilla Richtera, skladatelja i pijanista mlađe generacije, predstavnika ruskog minimalizma, Kok je koreografirao neoklasični balet Migrations. Kako se uklapamo u društvo? Kako se prilagođavamo rutinama, kulturi koja nas okružuje? Na ova pitanja Migrations pokušava odgovoriti vizualnim jezikom, govorom glazbe i tijela. Polazeći iz vlastitog iskustva Aaron Kok istražuje priče i izazove kroz koje prolaze migranti. Iz pokreta rađaju se slike koje istražuju osjećaje bivanja različitim od okoline te želje za prilagođavanjem. Uz prekrasnu glazbu Kirilla Richtera ovaj dinamični neoklasični balet postavlja pitanje je li bolje biti individualac ili jednak svima ostalima. Migrations je naslov kompilacijskog albuma koji je izdao Szymon Brzoska, na kojem su sakupljena djela više suvremenih autora.

Aaron Kok rođen je 1995. u Sydneyu u Australiji. Baletno obrazovanje započeo je na McDonald College Performing Arts u Sydneyu a nastavlja ga 2012. u Nizozemskoj na Dutch National Ballet Academy. Za vrijeme svog školovanja plesao je razne solističke uloge te se nakon diplome 2015. pridružuje poznatoj nizozemskoj plesnoj akademiji Introdans. Istovremeno radi i na svojm koreografskim projektima. Početkom 2017. dolazi u angažman Baleta HNK Split predstavljajući ga u najboljem svjetlu i izvan matične pozornice na uglednim međunarodnim manifestacijama ( Benefiz Gala u Munchenu, Tanzwoche Dresden i dr.). Član Baleta HNK Split je od 2017. i od tada je tumačio velike uloge u 14 suvremenih, klasičnih i neoklasičnih baletnih predstava.

U dvije večeri na sceni će se izmijeniti dvije postave plesača, solista i članova ansambla Baleta HNK Split. Nastupaju: Matea Milas, Nozomi Miura, Ingeborg Hendrikx, Yezi Jung, Anastasiia Boiko, Jurgen Rahimi, Aubin Le Marchand, Yuto Mutai, Daniel Hoek , Hazuki Tanase, Nozomi Miura, Eva Karpilovska, Hyejin Kim, Minori Nakayama, Demelza Lesage, Aaron Kok, Ivan Boiko, Jurgen Rahimi, Daniel Erchov Zayas, Ania Bartkowski, Yezi Jung, Anastasija Boiko, Ivan Boiko, Isaiah Maness, Tiri Berger, Lien Geslin-Vick.

Osim koreografa Aarona Koka autorski tim čine: asistentica koreografa Albina Rahmatullina, kostimografkinja Maja Peruzović, oblikovatelj svjetla Branimir Bokan, oblikovatelj tona Petar Ivanišević , glazbena voditeljica i skladateljica intermezza Irina Nikolenko, asistentica produkcije Gorenka Žižić Jagar, te Mario Buličić, autor fotografije na plakatu.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Zadnje premijere na Ljetu

SPLIT – Kao posljednju premijeru 67. Splitskog ljeta Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u plesnoj će večeri nazvanoj Mozart à 2 & Don Juan izvesti dvije neoklasične

Predstavljena prva premijera

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Najnovije vijesti na portalu:

Najavljeni baleti u Splitu

SPLIT – U foyeru splitskog Hrvatskog narodnog kazališta predstavljena je predstojeća kazališna sezona kao i prva plesna predstava Venatus/Migrations, koja će nakon izvedbi na

Počeli upisi na balet

SPLIT – U tijeku je upis novih polaznika Baletnog studija Hrvatskog narodnog kazališta Split. Upisuju se djevojčice i dječaci vrtićke i predškolske dobi od četiri i pol godin

Veliki uspjeh riječkog baleta

BONN – „Nakon napetih šezdeset minuta uslijedila je eksplozija pljeska publike oduševljene izvrsnim ansamblom“, zaključuje u svom tekstu General-Azeiger, najtiražniji dnevni