Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
ZAGEB – Balet u tri čina s prologom, u koreografiji Dereka Deanea prema libretu Ivana Aleksandroviča Vsevoložskog i Mariusa Petipae, izveden je sinoć u HNK. Premda su nastupala jaka imena zagrebačkog baleta (Edina Pličanić, Azamat Nabiullin, Mirna Sporiš, Pavla Mikolavčić) reakcija publike bila je ponešto mlaka. Je li problem bio u činjenici da izvedba traje oko tri sata ili je publika zasićena nekim klasičnim baletima teško je reći, no čak ni bravure na pozornici nisu izazvale oduševljenje na kakvo smo navikli.
O čemu je riječ u Trnoružici? U verziji Dereka Deanea radnja izgleda ovako: u prologu vidimo krštenje tek rođene princeze, kojoj na rođendan dolaze vile. To su Vila Jorgovana (Lucija Raduć), Vila Ljepote (Miruna Miciu), Vila Obilja (Dunja Novković), Vila Kreposti (Sabrina Feichter), Vila Radosti (Rieka Suzuki), Vila Temperamenta (Pavla Mikolavčić) i Vila Oštroumnosti (Natalia Horsnell), a nepozvana se pojavljuje i Carabosse, zla vila, koju tumači Mirna Sporiš. Ona s radošću poklanja svoj dar maloj princezi: kad poraste, ubosti će se na igru za pletenje i umrijeti. Svi su užasnuti, no dobre vile obećaju kralju i kraljici da će one pomoći.
U prvom činu vidimo odraslu princezu kako se sa kavalirima zabavlja na dvoru. Roditelji, koji su zaboravili na kletvu, traže od nje da odabere jednog od mladića kako bi se udala za njega. Njoj to nije po volji, ali pristaje. Dok ona pleše sa udvaračima, Carabosse se pojavljuje na zabavi, prerušena u sobaricu, i daje joj iglu. Oduševljena Aurora, koja nikada prije nije vidjela nešto takvo, pleše s njom i ubode se. Carabosse trijumfira, no pojavljuju se dobre vile i mijenjaju Aurorinu sudbinu: ona i čitav dvor spavat će stotinu godina.
Dobra vila mijenja kletvu zle vile, izvor: hnk.hr
U drugom činu vidimo družinu u šumi, koja se zabavlja, a među njima je i princ Florimund. Nakon nekog vremena, on se odvaja od ostalih i sam luta šumom. Tu susreće jednu od dobrih vila, koja mu objašnjava Aurorinu priču i od njega traži da prekine njenih stotinu godina snivanja. On na početku odbija, no pošto mu vila pokaže Auroru, on se zaljubi i odlučuje joj pomoći. Odlazi u dvorac, gdje njegova draga leži u krevetu od trnja. Uto se pojavljuje Carabosse, ljuta jer dolazi netko tko će razbiti njenu kletvu, i pokušava princa zavesti kako bi zaboravio Auroru. To joj ne uspijeva – princ ljubi uspavanu ljepoticu te se ona budi.
Treći čin je najšareniji i donio je osmijehe na lica gledatelja. Na dvorcu se slavi buđenje iz sna, te svi dvorani plešu i zabavljaju se. Aurora i Florimund plešu jako lijepe pas de deux, ali i solo.
Publiku je najviše oduševila temperamentna Mirna Sporiš, ulogom Carabosse te Azamat Nabiullin (Florimund) i Pavla Mikolavčić (Vila Temperamenta). Za pohvalu je i mlada Melitine Marie, čiji je iskreni osmijeh bio pravo osvježenje.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir