Posljednja Trnoružica ove sezone

Autor: //Datum objave: 31.05.2011.

ZAGEB – Balet u tri čina s prologom, u  koreografiji Dereka Deanea prema libretu Ivana Aleksandroviča  Vsevoložskog i Mariusa Petipae, izveden je sinoć u HNK.  Premda su nastupala jaka imena zagrebačkog baleta (Edina Pličanić,  Azamat Nabiullin, Mirna Sporiš, Pavla Mikolavčić) reakcija  publike bila je ponešto mlaka. Je li problem bio u činjenici da izvedba  traje oko tri sata ili je publika zasićena nekim klasičnim baletima  teško je reći, no čak ni bravure na pozornici nisu izazvale oduševljenje  na kakvo smo navikli.

 

O čemu je riječ u Trnoružici? U verziji Dereka Deanea radnja izgleda ovako: u prologu vidimo krštenje tek rođene princeze, kojoj na rođendan dolaze vile. To su Vila Jorgovana (Lucija Raduć), Vila Ljepote (Miruna Miciu), Vila Obilja (Dunja Novković), Vila Kreposti (Sabrina Feichter), Vila Radosti (Rieka Suzuki), Vila Temperamenta (Pavla Mikolavčić) i Vila Oštroumnosti (Natalia Horsnell), a nepozvana se pojavljuje i Carabosse, zla vila, koju tumači Mirna Sporiš. Ona s radošću poklanja svoj dar maloj princezi: kad poraste, ubosti će se na igru za pletenje i umrijeti. Svi su užasnuti, no dobre vile obećaju kralju i kraljici da će one pomoći.

 

U prvom činu vidimo odraslu princezu kako se sa kavalirima zabavlja na dvoru. Roditelji, koji su zaboravili na kletvu, traže od nje da odabere jednog od mladića kako bi se udala za njega. Njoj to nije po volji, ali pristaje. Dok ona pleše sa udvaračima, Carabosse se pojavljuje na zabavi, prerušena u sobaricu, i daje joj iglu. Oduševljena Aurora, koja nikada prije nije vidjela nešto takvo, pleše s njom i ubode se. Carabosse trijumfira, no pojavljuju se dobre vile i mijenjaju Aurorinu sudbinu: ona i čitav dvor spavat će stotinu godina.

 

Dobra vila mijenja kletvu zle vile, izvor: hnk.hr

 

U drugom činu vidimo družinu u šumi, koja se zabavlja, a među njima je i princ Florimund. Nakon nekog vremena, on se odvaja od ostalih i sam luta šumom. Tu susreće jednu od dobrih vila, koja mu objašnjava Aurorinu priču i od njega traži da prekine njenih stotinu godina snivanja. On na početku odbija, no pošto mu vila pokaže Auroru, on se zaljubi i odlučuje joj pomoći. Odlazi u dvorac, gdje njegova draga leži u krevetu od trnja. Uto se pojavljuje Carabosse, ljuta jer dolazi netko tko će razbiti njenu kletvu, i pokušava princa zavesti kako bi zaboravio Auroru. To joj ne uspijeva – princ ljubi uspavanu ljepoticu te se ona budi.

 

Treći čin je najšareniji i donio je osmijehe na lica gledatelja. Na dvorcu se slavi buđenje iz sna, te svi dvorani plešu i zabavljaju se. Aurora i Florimund plešu jako lijepe pas de deux, ali i solo.

 

Publiku je najviše oduševila temperamentna Mirna Sporiš, ulogom Carabosse te Azamat Nabiullin (Florimund) i Pavla Mikolavčić (Vila Temperamenta). Za pohvalu je i mlada Melitine Marie, čiji je iskreni osmijeh bio pravo osvježenje.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Premijera novog baleta

RIJEKA – Prva ovosezonska premijera baletnog ansambla, predstava “Odiseja” čiju koreografiju i koncept potpisuju Walter Matteini i Ina Broeckx, na programu je riječkog HNK Iv

Drugačije Labuđe u Splitu

SPLIT – Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će, u petak 29. siječnja s početkom u 19 sati na velikoj sceni splitskog nacionalnog kazališta, izvesti suvremenu

Najnovije vijesti na portalu:

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Najavljeno još baleta ispred HNK

ZAGREB – Balet u predvečerje ide dalje. Tako sutra počinje u 19 sati, a u planu su, osim baletnih vježbi i prizori iz Labuđeg jezera te Giselle. Pas de deux, 2. Čin Labuđeg j

Balet Preljocaj ispred HNK

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u koprodukciji s Francuskim institutom i Baletom Preljocaj, uz podršku hrvatskog Ministarstva kulture i medija i Turističke zaje