Patrice Bart o Sissi

Autor: //Datum objave: 23.03.2018.

ZAGREB – Patrice Bart, slavni francuski koreograf, vratio se u Zagreb. Nakon što je prošle godine koreografirao balet “Romeo i Julija”, ove godine na scenu HNK postavlja balet “Elizabeta Austrijska – Sisi”, koji će biti praizveden 27. ožujka. Moguće je kako je to i svjetska praizvedba, kaže Bart, jer on ne zna da je negdje taj balet igrao prije. Sissi je postavljena na glazbu Bedřicha Smetane, dramaturginja je Christiane Theobald Gabler, scenografiju i kostimografiju potpisuje Luisa Spinatelli, a Bartova asistentica je Raffaella Renzi. Prvom će izvedbom ravnati dirigent Ermanno Florio, a nakon toga će njegov posao preuzeti HNK-ov dirigent Dian Tchobanov.

 

Nekoliko dana prije premijere pogledali smo scensku probu u kostimima (slike možete pogledati OVDJE), a pričali smo i Patriceom Bartom. On je promatrao probu u tišini, povremeno dajući neku opasku vezano za brzinu glazbe ili sugestiju plesačima. Radio je vrlo smireno i očito je da uživa u onome što radi. Kako i ne bi kad je, kaže, fasciniran likom austrijske carice.

 

– Dugo sam htio postaviti balet u kojem se tematizira njezin život. Nadam se da će biti hit, jer sam puno uložio u njega. Najteže je bilo odabrati događaje koje treba postaviti na scenu, jer je riječ o nečijem životu, koji obiluje događajima. Zato sam odlučio fokusirati se na psihološku stranu: njenu opsesiju vježbanjem, fascinaciju vlastitom ljepotom i, kasnije, posramljenost činjenicom da ona prolazi – kaže Bart.

 

 

 

                                                                    Prizor iz predstave, foto: HNK

 

Punih devet mjeseci je pripremao ovaj balet, a tome treba dodati i činjenicu da je sa svojim suradnicima radio u Zagreb još gotovo tri mjeseca. U gradu je otkako je počeo raditi s plesačima, i ostaje do dana nakon premijere, nakon čega se vraća kući, u Pariz, u rodni grad u kojem je prve baletne korake ostvario s 12 godina i u kojem je ostvario svoje najveće baletne uspjehe na sceni. Nakon aktivne plesačke karijere posvetio se radu s plesačima i koreografiranju, koje ga je odvelo diljem svijeta.

 

– Prati me glas da sam težak koreograf, ali ja sam navikao na težak rad i to tražim od plesača. Nije u Pariškoj operi bilo ničeg osim teškog rada. Ovaj balet jest tehnički zahtjevan, priznajem, jer sam to tako želio. Stilski je ovo neoklasika, pleše se na špicama, ali ima i daška moderne u pojedinim scenama. Izražene su ruke, a to je nekako moj stil. Šest sam godina bio asistent Rudolfu Nurejevu od kojeg sam naučio kako su sitnice jako važne, i koliko sitni pokreti mijenjati balet, što uvijek primjenjujem u svojem radu – priznaje Bart, kojeg odmah pitam kako to da se odlučio na scenu dovesti psa. Kujica Pjari je, na probi koju smo pogledali, tvrdoglavo je odbijala odraditi svoju ulogu. Njen posao nije zahtjevan: mora uz Sissi prošetati scenom. No, nije uvijek raspoložena za to.

 

– Sissi je jako voljela životinje, na mnogim je portretima prikazana kako sjedi sa psom, pa sam zato odlučio dovesti psa na scenu. Htio sam da imamo i konja, ali to bi bilo previše. Kad sam u Zurichu radio Giselle, isto sam tako na scenu doveo psa. Da, to je rizično, životinje se ne ponašaju uvijek onako kako mi želimo, ali sam zaključio da je efekt koji se postiže vrijedan rizika. Nadam se samo da će kujica na svim izvedbama biti raspoložena – kaže Bart, smijući se.

 

Najnovije iz kategorije "Novosti":

Dodijeljene nagrade

ZAGREB – Edina Pličanić i Tomislav Petranović dobitnici su ovogodišnjih nagrada Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu za najbolja baletna ostvarenja. Dodjela nagrada održana je j

Film o Nurejevu

“Seksualno provokativan” nije opis koji bismo ikada upotrijebili misleći na ples jednog od najslavnijeg baletana svih vremena, Rudolfa Nurejeva, no promijenit ćemo mišljenje nakon

Ruski Don Quijote

ZAGREB – Don Quijote Ludviga Minkusa balet je kojeg se može gledati i gledati i opetovano uživati u kojem se nižu plesni brojevi jedan veseliji i razigraniji od drugog. Plesa

Najnovije vijesti na portalu:

Novi spoj Kirova

SPLIT – Baletna kategorija 64. Splitskog ljeta nastavila se s koreografskim spojem tri kratka baleta povezana u naziv “Connect”, te potpisana koreografskim potpisom Igora Kir

Stabat i Faun na Ljetu

SPLIT – Baletni dio 64. Splitskog ljeta otvorila je izvedba Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo “Stabat Mater” i “Faun” koja se održala jučer u HNK Splitu. Moderni

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na