Osuda Boljšoja

Autor: //Datum objave: 19.12.2019.

MOSKVA – Misty Copeland, prva tamnoputa plesačica u 70-godišnjoj povijesti Američkog baletnog teatra na svom je Instagram profilu prošli tjedan objavila fotografiju dviju ruskih balerina od glave do pete prekrivenih crnom bojom. Bojenje tijela u crno (blackface) praksa je koju već dugih 140 godina koristi Boljšoj teatar u svom klasičnom baletu Bajadera.

 

Komentar američke balerine koja kritizira upotrebu šminke u predstavi potaknuo je raspravu na društvenim mrežama i privukao pažnju ruskih medija. „Ovo je stvarnost baletskog svijeta”, napisala je Misty ispod objave koja je do sada prikupila preko 65 000 lajkova i potaknula raspravu s više od 5000 komentara.

 

Copeland, koja na Instagramu ima 1,7 milijuna pratitelja, rekla je da korištenje “crnog lica” smatra rasističkim, no unatoč njenim kritikama i prozivanju zbog rasne neosjetljivosti, Boljšoj teatar ipak nema namjeru promijeniti način izvođenja baletne predstave.

 

– Nema načina da bi ljudi na Zemlji, s pristupom medijima, društvenim mrežama, obrazovanju i izlaganjem sebe i svog života svijetu, bili dovoljno slijepi i neuki da ne znaju da je to neprihvatljivo – napisala je Misty.

 

Vodeće osobe ruske baletne scene odbacile su njenu objavu i kažu da su kritike neosnovane.

 

– Balet Bajadera na ovaj je način izveden tisućama puta u Rusiji i inozemstvu i Boljšoj teatar nema namjeru uključiti se u ove rasprave – izjavio je generalni direktor kazališta Vladimir Urin.

 

Baletna predstava Bajadera ili Hramska plesačica, koja je prvi put izvedena davne 1877. godine, govori o indijskoj ceremoniji vjenčanja iz 18. stoljeća i uključuje mlade balerine čija se lica prekrivaju crnom bojom kako bi predstavljale Maure, rekao je Makhar Bazijev, voditelj Boljšoj plesne trupe.


– Pronaći nekakvu duboku uvredu u ovome jednostavno je smiješno. Nitko nam se do sada nije žalio niti je u ovim malim Maurima vidio bilo kakav čin nepoštovanja. Šminku je moguće izbaciti samo ako ona uzrokuje društvene rasprave i negodovanja, ali u ovom slučaju riječ je o samo jednoj plesačici kojoj to smeta i njenim pratiteljima na Instagramu – istaknuo je Bazijev.

 

Nikolaj Ciskaridze, direktor Ruske baletne akademije i bivša baletna zvijezda Boljšoj teatra, izjavio je da se Boljšoj jednom ipak suzdržao od upotrebe crne boje.

 

– Bilo je to tijekom jednog putovanja u New York 2005. godine kada je trupa je upozorena da nošenje šminke može izazvati “probleme” pa su plesačice umjesto toga nosile crne kostime –  rekao je Ciskaridze.

 

Pratitelji Misty Copeland izrazili su ogorčenje i oštro kritizirali Boljšoj teatar zbog kulturne i rasne neosjetljivosti, a nekoliko djevojčica koje ju prate i koje je predstavila u svojoj objavi (djevojke koje plešu te uloge u Boljšoju), izbrisale su svoje Instagram profile.

 

– Neke baletne kompanije tijekom godina su postale svjesne kulturološke i rasne neosjetljivosti ove baletne izvedbe i odlučile su je ne izvoditi – napisao je u Patrick Frenette, koji s Copeland pleše u Američkom baletnom teatru.

 

Neki su Copeland kritizirali zbog prenošenja američkih rasnih problema i povijesti ropstva na Rusiju, kao i zbog cyberbullyinga mladih djevojaka.

 

– Ove djevojke ne moraju biti svjesne sjevernoameričkih društvenopolitičkih pitanja koja se ne odnose na njih i njihovu zemlju – napisala je Julija Terjaeva na objavu Misty Copeland.

 

Najnovije iz kategorije "Inozemne vijesti":

Dokumentarac o obnovi pačke Ane Pavlove

LONDON – Poznati britanski Muzej Londona, smješten u istoimenom gradu, objavio je snimke na kojima gledatelji mogu vidjeti na koji se način restaurirala baletna haljina

Balet u kadi

Mišljenje da ograničenja potiču kreativnost nedavno je u velikom stilu potvrdio novozelandski koreograf Corey Baker sa svojim najnovijim projektom Swan Lake Bath Ballet. Riječ je o

Prvo online natjecanje

SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca

Najnovije vijesti na portalu:

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda

Počinje TREPS!

ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko