Oproštaj od publike

Autor: //Datum objave: 24.10.2014.

NEW YORK – Tyler Angle i Craig Hall otrčali su ostavljajući balerinu samu na zamračenoj ogromnoj pozornici. Sitna i ranjiva promišljala je o prijateljima i kolegama, karijeri koju napušta. Ali ubrzo su se njeni partneri vratili te ju podigli u visinu, spremnu za let. Tako se New York City Ballet oprostio od prvakinje Wendy Whelan, rastom niske balerine mišićavog tijela čija je građa savršeno odgovarala plesnom stilu slavnoga Balanchinea.

 

Wendy Whelan rođena je 1967. godine u Louisvilleu te je s tri godine započela baletno obrazovanje u lokalnom baletnom studiju. 1981. dobila je stipendiju za baletnu školu pri njujorškom gradskom baletu. 1984. pridružila se spomenutom baletnom ansamblu te je 1989. promovirana u solisticu, a zatim 1991. u prvakinju baleta. Plesala je u više od 50 baleta, uključujući koreografije Georgea Balanchinea, Jeromea Robbinsa, Petera Martinsa, Twyle Tharp, Williama Forsythea, Christophera Wheeldona, i drugih.

 

Plesala je u originalnim postavama mnogih novih koreografija, uključujući Forsytheov balet Herman Schmerman, odnedavno poznat zagrebačkoj publici. Zanimljivo je da je odbijala plesati ulogu Vile Šećera u Balanchineovom Orašaru jer je smatrala da nije dovoljno lijepa. Sve se promijenilo kad je napunila 30 godina – ples je postao slobodniji i opušteniji. Tada je započela suradnja s mladim Englezom Christopherom Wheeldonom, koji je za nju stvorio niz uloga u koje je unijela svoju slobodu pokreta i ljudsku toplinu.

 

 

Wendy Whelan oprašta se od publike, foto: New York Times

 

Progovorila je i o bolesti s kojom se suočila kao dvanaestogodišnja djevojčica. Dijagnosticirana joj je skolioza, iskrivljenje kralježnice.

 

–  Zasigurno sam postala svjesna ograničenja i sposobnosti lijeve i desne strane tijela koja su uzrokovana skoliozom. Primjerice, u pirouetteu uvijek moram misliti da povučem desno rame natrag jer ga kralježnica tjera prema naprijed – pojasnila je tada.

 

Zbog skolioze, četiri je godine nosila plastični korzet koji je skidala samo za vrijeme baletnih vježbi, a tijekom karijere nije mogla funkcionirati bez masaža, akupunkture i vrućih kupki.

 

2007. primila je nagradu časopisa Dance Magazine, 2009. dobila je počasni doktorat Sveučilišta Bellarmine, a 2011. nagrađena je nagradama Jerome Robbins i Bessie za životno djelo. Kada se karijera počela bližiti zalasku, započela je projekt Restless Creature – mladi plesači Kyle Abraham, Joshua Beamish, Bryan Brooks i Alejandro Cerrudo koreografiraju i zajedno s Wendy izvode svoje balete na festivalima diljem SAD-a.

 

Nedavno je izjavila da se ne želi povući jer s 47 godina ima više toga za reći nego kad je imala 25. Ta će joj se želja ostvariti jer nastavlja raditi, u baletnoj školi njujorškog baleta gdje je i sama započela karijeru i kroz projekt Restless Creature.

Najnovije iz kategorije "Uncategorized":

Besplatan Orašar

ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati  20. prosinca u 19.30 sati ispred

Počinje prodaja karata za Orašara

SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr

HNK osnovao Baletni studio

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu

Najnovije vijesti na portalu:

Počinje Treps

ZAGREB – Centar za kulturu Trešnjevka s ponosom najavljuje 20. jubilarne susrete plesnih grupa TREPS, manifestaciju koja već dva desetljeća afirmira plesni izraz i plesnu umj

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Novi ravnatelj riječkog Baleta

RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv