Neplesni balet

Autor: //Datum objave: 25.03.2019.

ZAGREB – Novi naslov zagrebačkog Baleta, “Opasne veze” koreografa Giorgia Madie sinoć je premijerno izveden u HNK Zagreb. Nije to bio lak zalogaj – na scenu prenijeti i to još i baletnim jezikom ispričati složenu radnju istoimenog romana Pierrea Choderlosa de Laclosa. Madiji je to tek relativno pošlo za rukom – netko tko ne zna radnju romana po kojem je balet nastao neće u svim trenucima moći jasno pratiti što se događa. Zapravo, čak ni oni koji znaju o čemu se radi povremeno će ostati zbunjeni. No, nije to najgore: balet je zaista lijep, ali gotovo da i nije balet. Premalo se pleše.

 

 

Madia je to najavljivao prije premijere. Koreograf kojeg zagrebačka publika zna po Petru Panu (koji, ruku na srce, i nije bio nešto posebno) od kad je počeo raditi na novom naslovu govorio je kako je ovo nešto drugačije. Plesači su isticali da ima mnogo glume i da sam balet nije tehnički zahtjevan, što je točno. Ono što smo sinoć vidjeli mogu izvesti napredni rekreativci iz bilo koje rekreativne grupe baleta. Pritom ta kritika nije usmjerena na plesače, koji su zablistali i zaista su bili sjajni, nego na samo koreografiju. Uzalud i divni kostimi, i perike, i namještaj koji se brzo izmjenjuje pred našim očima, kad novom naslovu fali – plesa.

 

 

                                                                        Natalia Kosovac, foto: HNK

 

Nema tu krivice plesača – oni su radili po idejama koreografa. Glavne negativce plesali su Tomislav Petranović (kojeg je dobro opet vidjeti u glavnoj ulozi na sceni njegova matičnog teatra, a ne da uloge te težine iznosi u HNK Split) i Natalia Kosovac. Oboje su glumački bili sjajni, a i ono malo plesa što smo mogli vidjeti pokazalo je da su to dobri plesači. Skakao je nešto malo i Takuya Sumitomo, inače izvrstan skakač. Vidjeli smo i časne sestre koje se scenom vozikaju na hoverboardu. Da, zaista vozikaju – kad ih prvi put vidimo, to je efektno, no to neprestano vozanje postaje naporno i izlizano. Stječe se dojam da se to ponavlja samo zato što, eto, tu su hoverboardi, pa da se iskoriste.

 

Kostimi su lijepi, premda previše slični, pa je često teško razlikovati likove. Žene u krinolinama s perikama na glavi, posebno kad ih gledamo kroz platnene zidove, često su teško prepoznatljive. U pojedinim trenucima zurimo kroz te platnene prepreke i nagađamo u čijoj se spavaćoj sobi događa radnja. Tko je žena na krevetu, pitamo se, jer joj povremeno ne vidimo ni lice, pa nagađamo o kome se radi.

 

Sve u svemu, balet je gledljiv. Lijepo je to što se vidi: i kostimi, i scena, i glazba, i mimika… Sve je to lijepo i oku ugodno, dva sata baleta prođe brzo i u njemu će uživati i oni koji inače ne vole ples. Zašto? Pa, ovo je više dramska predstava nego balet. Očigledno je kako je to bio cilj, no sigurno je kako nije riječ o baletnoj poslastici. Drugim riječima, lijepo je to vidjeti, ali nećemo tugovati kad naslov skinu s repertoara. 

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Izvrsni plesači, precizan koreograf

ZAGREB –  Njegujući tradiciju klasičnog baleta kroz cijelo vrijeme svoga postojanja, uranjalo je Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u smjele pokušaje novog i drugačije

Balet o jednoj mladosti

pSPLIT – Balet o jednoj mladosti naziv je posljednje premijere u sezoni koju će Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split izvesti na velikoj sceni Kazališta u petak 31. svibnj

Neplesni balet

ZAGREB – Novi naslov zagrebačkog Baleta, “Opasne veze” koreografa Giorgia Madie sinoć je premijerno izveden u HNK Zagreb. Nije to bio lak zalogaj – na scenu

Najnovije vijesti na portalu:

Veganski brendovi

Organizacija za zaštitu životinja PETA nedavno je objavila zanimljiv tekst pod naslovom “Vrijeme je za ples: sedam veganskih baletnih papučica”.  Naveli su brendov

Posveta Djagiljevu i Nižinskom

SPLIT – U amfiteatru antičke Salone u ponedjeljak 29. srpnja s početkom u 21:30 Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split i talijanska plesna trupa Compagnia Daniele Cipriani

Povratak Kathryn Morgan

NEW YORK – Plesna je scena s velikim iznenađenjem dočekala vijest da se talentirana američka balerina Kathryn Morgan nakon devet godina stanke, vraća profesionalnom baletu u