Nedorečen ples

Autor: //Datum objave: 06.02.2016.

SPLIT – Nakon premijernoj uspjeha izvedbe na 61. Splitskom ljetu, balet kojim se makedonski koreograf Igor Kirov autorski predstavio hrvatskoj publici zaživio je i u HNK te je u prvoj ovogodišnjoj izvedbi splitskoj publici ponudio dašak suvremenog baleta, protkanog etno elementima s otvorenom filozofskom porukom. Darežljiva sustipanska pozornica na otvorenom uvijek doda malo mistike. Smještena na kazališne daske, izvedba postaje ono što jest – donijela nam je dašak i na dašku je ostala.

 

Jaka filozofska misao o životu kao kocki koja nas sputava, preko koje se penjemo, nad kojom se igramo i plešemo ili u koju se pak zatvaramo izvrsna je početna postavka. Dvanaest plesača je u dvanaest scena s dvanaest kocaka igralo šezdeset minuta s idejom da uvijek, prema riječima koreografa Kirova, 5 do 12 ili 5 poslije 12 moramo biti spremni na sve.

 

Prikaz je to šest različitih životnih razdoblja: rođenja, djetinjstva, tinejdžerske dobi, zrelosti, starosti i smrt. Predstava obiluje jednoznačnom simbolikom, ali ima u vidu i gledatelja kojem ostavlja prostor za vlastito tumačenje. Etno elementi kombinirani s nasljeđem kocke čine trenutak koji, razrađen, može biti geografsko – kulturološki itekako provokativan.

 

Prizor iz predstave, foto: HNK Split 

 

Sama koreografija nije pretjerano zahtjevna. Upravo se u toj poziciji kristaliziraju volja, uigranost i šarm plesača. Splitskih dvanaest je tek u posljednjoj zajedničkoj sceni pokazalo da uživa plešući, da su prisutni i da oni nose suvremeni ples, a ne obrnuto. Ples u duetu i triju je dobro iznesen, a nježna je i ranjiva bila misao o kretanju u kocki koja je s jedne strane prozirna.

 

Etno elementi vidljivi i na kostimografiji koja je stilizirana (makedonska nošnja) i prihvatljivo nebitna, izneseni su najvećim dobitkom predstave – glazbenom podlogom maestralnog Kirila Džajkovskog! Glazbena baština koja miriše na Balkan i istočnije je toliko inspirativna i zanosi tako lako da se i publika počela kretati u ritmu. Za 5 do 12 izabrao je glazbu sa svoja tri albuma La Capinera, The Great Water i Balkankan i dotaknuo epicentar.

 

Upravo stoga, glazbe koja “prodaje” sama sebe i ideje koja je na tom tragu, ostaje žal što je priča koreografski nedorečena i na trenutke izvedbeno izgubljena. Džajkovski je od prvog takta stvorio izvrstan naboj, kocke života donijele intrigu, ali trećeg iznenađenja nije bilo. Suvremenosti Splitu nedostaje, autorski projekti priznatih koreografa su za svaku podršku, ali dok ne dočekamo punokrvni, vrijeme možemo prikratiti maštajući. Uz dobar soundtrack. Džajkovski, preporučujem.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Zadnje premijere na Ljetu

SPLIT – Kao posljednju premijeru 67. Splitskog ljeta Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u plesnoj će večeri nazvanoj Mozart à 2 & Don Juan izvesti dvije neoklasične

Predstavljena prva premijera

SPLIT – Na medijskoj konferenciji u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split predstavljena je prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, plesna večer koju čine neoklasični

Premijera u Zajcu

RIJEKA -Baletni diptih: „Patetična“ i „Posvećenje proljeća“ večeras će biti premijerno izveden u riječkom HNK. Koreografiju potpisuju Douglas Lee na glazbu Ludwiga van Beethovena,

Najnovije vijesti na portalu:

Nagrađen Ilir Kerni

TIRANA – Ravnatelja Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split Ilira Kernija predsjednik Republike Albanije Ilir Meta odlikovao je jučer u Tiranio ordenom Čast nacije. „Ovo je

Besplatni satovi baleta (i drugih plesova)

ZAGREB – Plesni studio Edite Cebalo, poznat po tome da ples nastoji približiti svima, osmislio je novu akciju naziva ‘Svi marš na ples!’. Trajat će tijekom cijelo

Bizaran baletni video

ALABIN – Navikli smo plesače baleta viđati na kojekakvim mjestima, no čini se kako je najčudnije mjesto za balet pronađeno ovih dana u Bjelorusiji. Tamo se plesalo – na