Počinje TREPS!
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
ZAGREB -Uoči premijere Giselle, u HNK Zagreb predstavljena je promocija monografije Giselle u Zagrebu, autora Mladena Mordeja Vučkovića. Današnju je promociju predvodio v. d. ravnatelja baleta Svebor Sečak. Možemo nabrojati i balerine koje su prisustvovale današnjem događaj,u a nekoć su utjelovljavale samu Giselle: Ivanka Žunac, Ljiljana Gvozdenović, Irena Pasarić,
Mihaela Devald i Saule Ashimova.
Fantastični balet Giselle, jedno od najboljih ostvarenja baletne romentične epohe, prvi je put izveden u Hrvatskoj na pozornici zagrebačkog Hrvstakog narodnog kazališta prije 117 godina. Nakon premijere 21. siječnja 1897. godine s Emmom Grondonom u naslovnoj ulozi, Ricardom Allegrijem u ulozi Albrechta, Marijom Kraus u ulozi Myrthe i Stjepanom Kesterčanekom u ulozi Krune. Balet je repriziran samo jedanput, a zatim ga više desteljeća nije bilo na zagrebačkoj baletnoj sceni (osim nekoliko gostovanja krajem 50-ih godina).
Od 1965. godine, kada je ponovno postavljen, postao je nerazdvojni dio zagrebačkog baletnog repertoara, uvijek jednako izazovan mladim i talentiranim plesačima, ali i iskusnim i zrelim plesačkim osobnostima te pravo zadovoljstvo za sve ljubitelje baletne umjetnosti. Pojavom Giselle romantični je balet dosegao svoj vrhunac i svi elementi koji balet čine složenom umjetnošću: glazba, ples, gluma, likovnost, izraženi su u njemu u savršenom skladu s dominirajućim smjerom epohe unutar koje je djelo nastalo.
Praizvedba Giselle 28. Lipnja 1841. godine u pariškom Theatre de l’ Academie Royale de Musique izazvala je pravu senzaciju i odmah je bilo jasno kako je nastalo besmrtno djelo baletne literature. Autora libreta, pjesnika Theophilea Gautiera, insprirala je balerina Carlotta Grisi (inače rođena u istarskom mjestu Vižinada) koja je, po njegovu sudu svojom plesačkom izražajnošću i kvalitetom u sebi sjedinjavala dramatsku snagu i nadzemaljske osobine. U pisanju scenarija surađivao je s iskusnim piscima libreta Vernoyem de Saint-Georgesom i Jeanom Corallijem, kojemu je službeno pripisivana i koreografija baleta. No bilo je općepoznato da je većinu plesova kreirao Jules Perrot, suprug i učitelj Carlotte Grisi, koju je upravo ovaj balet učinio međunarodnom zvijezdom. Nakon Carlotte Grisi sve velike balerine interpretirale su ulogu Giselle, i do danas je ostala jedna od najprstižnijih uloga baletnog repertoara. Autor glazbe Adolphe Adam, iako svojedobno ubrajan među najplodnije i najizvođenije francuske skladatelje, postao je besmrtan upravo zahvaljujući popularnosti baleta Giselle. Izimno uspješno uklopio glazbu u dramsko jednistvo djela i obilnom uporabom lajtmotiva vješto povezao dramske epizode, namećućivisoke kriterije, no, neosporna je činjenica da Giselle svoj kontinuirani uspjeh većim dijelom zahvaljuje dramaturškoj obradi i samome plesu.
Nakon praizvedbe balet Giselle doživio je mnoge koreografske preradbe, a ona Leonida Lavrovskog iz 1944. godine, često služi još i danas kao podloga mnogim izvedbama tog baleta diljem svijeta, jednako koliko i prva koreografija Julesa Perrota.
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
RIJEKA – Balet HNK Ivana pl. Zajca i ove godine nastavlja osvajati europske pozornice, pa već u siječnju bilježe još jedno značajno međunarodno gostovanje. Ovoga puta gostuju
ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u siječanjskim izvedbama jednog od najpopularnijih bijelih baleta na svijetu, Labuđeg jezera u koreografiji Vladimira Malakhova
RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda
ZAGREB – TREPS plesni susreti, 19 po redu, počinju u petak, 12. travnja u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. Članove ocjenjivačkog suda ove godine čine Ivana Bojanić, Ma
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko