Ljupki Orašar

Autor: //Datum objave: 06.12.2015.

SPLIT – Prvim zvukovima ljupkih violina na samom početku baleta, prije otkrivanja zastora, samouvjereni i sigurni orkestar nas je uveo u radnju postižući efekt slatkog iščekivanja. Orašar koji je sinoć otplesan u HNK Split, a plesan je po koreografiji Waczlawa Orlikowskog, bio je zaista čaroban. Baš kao što djetinje oči, širom otvorene, žele što prije odmotati vrpcu poklona i vidjeti što krije šareno pakiranje.

Od prvih taktova Orašar je šetnja glazbenom kutijom, vremenima kada su dječje igračke bile krpene i drvene, a note dopirale iz glazbenog mehanizma ili možda violine. Violine su se u Orašaru posebno iskazale.

Primjerena kostimografija i veleban broj izvođača, uz dinamičnost i dobre soliste (posebice na vrhuncu Plesa cvijeća, zarukama Vile šećera i Princa) čine glavne adute predstave. U oba čina, ansambl je uživao punu pažnju publike, koja je ipak posebnim pljeskom nagradila energičnije plesove drugog čina – Turski med i Arapsku kavu.

Ono što izvedbu prebacuje u svijet čarobnog jest podsjećanje na sve što čini božićni ugođaj – okupljanje, darivanje te posebno ideja o čaroliji dječjih snova koje odrasli moraju sačuvati jer su oni rezultat stvarnosti koju za djecu, makar u božićno vrijeme, trebamo nastojati učiniti lijepom.

Radnja baleta dijeli nit zajedničku svim svjetski poznatim djelima umjetnosti naoko stvaranim za djecu – djeca ju mogu razumjeti i s lakoćom pratiti, a odrasli iz nje izvlačiti niz pouka i podsjetnika ili se upustiti u ozbiljniju psihoanalizu. Tako lik gospodina Drosselmeyera, Klarinog kuma, može biti podsjetnik na onog luckastog člana obitelji kojeg svi imamo, a čiju ludost tako lako zatiremo, iako je ona savršen okidač za rasplinjavanje dječje mašte.

Baš kao što je gospodin Drosselmeyer omiljen među djecom, tako i Orašar svoju popularnost duguje onima koji ne zaboravljaju dijete u sebi. Ukoliko je predstava dobro postavljena, a jučerašnja izvedba to svakako jest, publika je sklona zanemariti nebitno – nepostojanje ekstaze oduševljena i nikad dosegnutu potpunu sinkronizaciju baletnog ansambla. Starije balerine to zanemarivanje mogu zahvaliti auri koju Orašar nosi sa sobom, a mlađe svojoj izvanrednoj ljupkosti.

U suprotnome, upravo zbog mjesta koje Orašar ima u srcima ljubitelja baleta – loše postavljanje predstave bi i odraslu publiku pretvorilo u razmažena derišta koja se ne bi libila iskazati nezadovoljstvo. Srećom, u splitskom slučaju petominutni pljesak i ovacije su značili – hvala, niste nam ništa pokvarili, a zagrijali ste nam srca.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Najnovije vijesti na portalu:

Baletni svijet ostao bez dva velikana

MOSKVA – Baletni svijet izgubio je u ponedjeljak dva svoja velika umjetnika. U 83. godini preminuo je Jurij Vladimirov, a izgubili smo i Jurija Grigoroviča, koji je imao 98 g

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret