Diptih McGregora i Volpinija
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
ZAGREB – Dvije i pol godine nakon praizvedbe, sinoć su u HNK Zagreb otplesane Varijacije u F.ado Molu. Obnovljena koreografija Huga Viere, kojem je asistirao Giovanni di Palma, u sat vremena pokazao je kako baletni ansambl naše glavne kazališne kuće može bez problema iznijeti bilo koje modernije ostvarenje.
Pjesme od kojih je balet satkan otpjevali su poznati pjevači fada – Marize, Carmane i Amalie Rodrigues, a uživo je pred publikom nekoliko pjesama izvela i naša Jelena Radan, koja se tokom predstave i pojavila na sceni. Pritom nije bila statična, nego se kretala i ostvarivala komunikaciju s plesačima. U pojedinim trenucima fado glazba bila je samo zvučna kulisa, dok su se plesači kretali na neki svoj ritam. Kako je balet odmicao, sve više su aktivno koristili glazbu plešući na njen ritam dok se na kraju nisu, pred očima oduševljene publike, posve stopili s glazbom.
Zanimljiva je i zaokruženost djela – na početku se na pozornici nalazi samo jedna Plesačica (Pavla Mikolavčić), koja svojim pokretima na neki način dovodi pred publiku desetak plesača. Njihovi pokreti jasno dočaravaju teme koje svatko osjeća: ljubav, strast, mistiku, tugu… Šećući između njih te plešući s njima, Plesačica je istovremeno pokretač zbivanja i njihov sudionik. Na kraju, svi se plesači povlače s pozornice, ostavljajući nju posve samu.
Cjelokupno ostvarenje bilo je, zapravo, scenski zadivljujuće. Rasvjeta je otkrivala točno onoliko koliko je potrebno, a neobična metalna konstrukcija na sceni (koju plesači pokreću, penju se na nju i skrivaju iza nje) pokazala je da predmeti na sceni ne moraju biti statični, nego cijelo vrijeme mogu aktivno služiti kao dio predstave. Muški dio ansambla bio je izvrstan, a scene u kojima plešu zajedno djelovale su veoma moćno. Naravno, ženske plesačice nisu zaostajale za njima. Osim Pavle Mikolavčić, oduševile su Edina Pličanić te Olja Jovanović Zurovac. Od muških se plesača najviše istaknuo George Stanciu.
U svakom slučaju, sinoćnja predstava vrijedila je uloženog vremena i pokazala je kako ansamblu zagrebačkog HNK izvrsno leže moderne koreografije. Dok neki od gledatelja drže da plesačima bolje leže moderne i kraće predstave, drugi misle da više uživaju u predstavama koje ne izvedu svake godine nekoliko puta.
ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko
SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o
RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir