Isplati li se voljeti?

Autor: //Datum objave: 08.11.2014.

ZAGREB – Sinoć izvedena, prva ovosezonska Ana Karenjina (koreografa Lea Mujića) ne samo da je privukla iznimno velik broj gledatelja, nego je izazvala i pravu buru oduševljenja. Pojedine scene prekidane su pljeskom, a na kraju su pojedini plesači dobili (čak i za kazališne pojmove) dugotrajan i snažan aplauz. Strast Ane Karenjine, koju smo imali prilike prošle sezone prvi puta pogledati, još uvijek kod publike izaziva oduševljenje. Valjda priznati da je to razumljivo: potpisnicu ovih redaka balet je na praizvedbi oduševio, a sinoćnja izvedba (premda ne toliko snažna) bila je nabijena emocijama i kvalitetna.

 

 

Ponajprije, ta neopisivo slatka glazba Čajkovskog čini svoje, pa ne čudi oduševljeni uzdah publike već na samom početku kada Ana (Edina Pličanić) hoda pijeskom i čita pismo. Scenografija je sjajna, kostimi odlični, a vidi se da je riječ o baletu koji je ansamblu izvrsno sjeo. Pličanić je bila izvrsna Ana, a njeni partneri Tamas Darai (Aleksej Vronski) i Guilherme Gameiro Alves (Aleksej Karenjin) izvrsni. Alves je, kao i prošle godine, zablistao u ulozi Karenjina.

 

Uloga koja dosta odstupa od one u literarnom predlošku (na što se sinoć moglo čuti dosta komentara u publici) zaista oduševljava: premda i ovaj Karenjin u nekim trenucima pokazuje dominaciju, on pred našim očima prolazi cijelu metamorfozu: od nejasnih sumnji koje ga more na početku, preko shvaćanja situacije, očaja, boli, pokušaja da svoju ženu dobije nazad… Gledajući takvog Karenjina i Vronskog (kojeg je Mujić prikazao kao pomalo blijedog romantičara), razumijevanje glavnog ženskog lika postaje teže. Zašto bi ijedna žena zbog onakvog, bezveznog i slabašnog Vronskog, napustila snažnog i strastvenog Karenjina?

 

 

Od plesača treba izdvojiti Ivu Vitić Gameiro kao Kitty i Nataliu Horsnell kao Sorokinu. Vitić je svoju ulogu otplesala zaista cjelovito, a Horsnell je uspjela čak i u kratkim pojavljivanjima na sceni zablistati i na sebe privući pozornost. Dobra je bila i Mirna Sporiš u ulozi Lidije Ivanovne, te Pavla Pečušak kao Betsy.

 

Sinoćnja izvedba imala je poneke greške – kašnjenja, ne do kraja ispružene ristove, a vidjeli smo i jedan sudar na sceni. No, sve je to zaista zanemarivo. Ono što je jaki adut ovog baleta su emocije, ono što bi nam i inače trebalo biti dostupno u svakom umjetničkom djelu. Na sceni, koja nikako nije statična, vidimo ljude u cijelom nizu emotivno snažnih situacija i pritom ih ne gledamo kao plesače, nego kao uloge. Zbog toga ih zaista treba pohvaliti. 

 

Gledajući ovaj balet, sve ono što se u njemu događa proilazi iz ljubavi. Anina muka (i smrt), bol Karenjina i Vronskog, posljedice koje sve to ostavlja na ljude oko njih… Gledajući plesače na sceni sinoć, na tren se čovjek upita: vrijedi li to zaista? Vrijedi li zaista tako voljeti?

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe

Domaći balet Jela ponovno u kazalištu

OSIJEK – Na sceni osječkog HNK, kako su u srijedu objavili iz tog kazališta, nakon 127 godina premijerno će se izvesti balet ‘Jela’. Pod ravnanjem maestra Vladimi

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Najnovije vijesti na portalu:

Carmina Krležijana u HNK

ZAGREB – Prošla su nešto više od dva mjeseca otkako nas je napustio baletan i koreograf Milko Šparemblek. U HNK je nakon njegova pokopa održana komemoracija, a sad se ta

Sretan Svjetski dan plesa!

Diljem svijeta danas se slavi Svjetski dan plesa. Uobičajeno je da tim povodom jedan svjetski, te jedan domaći plesač, pošalju poruku. Andreja Jeličić, baletna pedagoginja i teoret

Praizvedba Prekinutih veza

ZAGREB – Praizvedba baleta Prekinute veze u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Muzičkog biennalea Zagreb otvorit će 5. travnja trideset i treće izdanje fe