International Ballet Masterclass u Pragu

Autor: //Datum objave: 09.08.2011.

PRAG – Ples je jezik koji razumiju ljudi u svim dijelovima svijeta. Gdje god dođemo, svatko će razumijeti naše pokrete. U koju god grupu plesača uđemo, bez obzira koji jezik govorimo, svi će znati što je battement tendu i demi plie. A tako je bilo i u Pragu na Masterclassu.

 

Ljudi iz svih dijelova svijeta, od Australije, Japana i Kine, preko Amerike i Kanade, do Portugala, Velike Britanije, Ukrajine, Norveške i Češke. A ovo je samo nekolicina država iz kojih su se okupili plesači u potrazi za novim znanjem i još boljim usavršavanjem. No, Masterclass je opravdao svoje ime i reputaciju. Vrhunski profesori, vrhunski program, cijeli tim koji je uvijek dostupan. Deveti po redu Masterclass, moj prvi ikada, ispunio je sva moja očekivanja. Dvorane i studiji, koje je Narodno Češko kazalište ustupilo za potrebe Masterclassa, zaista su veliki, prostrani i ukrašeni slikama balerina dok ne plešu.

 

Ian Comer, glavni administrator cijelog projekta, je jedna zaista predivna osoba, vrlo prijateljski raspoložena, koja je uvijek spremna pomoći i uvijek je na raspolaganju. Profesori u prvom tjednu su bili zaista izvanredni, a oni su: Daria Klimentova, Anna Polikarpova, Jan-Erik Wikstrom, Mark Baldwin, Christopher Hampson, Ana-Marie Holmes i Vaclav Janecek. Ta svjetski poznata i priznata imena su nevjerojatni ljudi s kojima je zaista užitak raditi. Dnevni tempo nije nimalo lagan, no pauze između dva classa su sasvim dovoljne da se čovjek odmori, ali da mu se mišići ne ohlade do kraja.

 

Ana Žulec s predavačem, Jan-Erik Wikströmom
 
Zbog velikog broja sudionika, za svaki od classeva postoje određene grupe koje su označene brojevima odnosno slovima. Classevi na kojima sam ja bila su bili zaista odlični, tri dana sam bila kod gospođe Ana-Marie Holmes koja je žena vrlo burnog života sa mnogo znanja koje voli prenositi. Profesori za classeve se svakog dana izmijenjuju tako da je uvijek dobro na rasporedu pogledati tko toga dana vodi class.
 
 Ženske varijacije vodila je Anna Polikarpova, na kojoj se vidi da je završila Vaganovu. Kod nje smo radili dvije varijacije. Prva je bila varijacija Aurore iz trećeg čina Trnoružice, dok je druga bila treća varijacija iz Carstva sjena iz Bajadere. Dvije jako lijepe i staložene varijacije za koje mi je drago što sam ih naučila. Dečki su radili mušku varijaciju iz baleta Esmeralda. Njih je vodio Jan-Erik Wikstrom, plesač Royal Swedish Balleta, koji je vrlo zabavan, ali koji me, s druge strane, naučio mnogo važnih i dobrih stvari. Pas De Deux su vodili on i Daria Klimentova, prima balerina English National Balleta, i ona je zapravo prava pokretačica cijelog ovog programa i projekta. Pas De Deux, koji je bio moj prvi u životu (tko imalo poznaje Školu za klasični balet, znat će o čemu govorim), je bio jedno vrlo zanimljivo i zabavno iskustvo.
 
Plesati Black Swan Pas De Deux kao svoj prvi u životu nije moglo biti nikakvo drugačije nego zabavno. No naravno, mnogo toga sam naučila i zaista mislim da sada znam neki način za kontrolu svoga tijela. Moderne, koje isto tako tek sada dobivam u Školi, a koje je vodio Mark Baldwin, nisam tako zamišljala, no nisu bili loši. Zapravo, jedan obični baletni class koji je zatvoren. Vrlo zanimljivo, tako ću to opisati.
 
Zadnji dan smo umjesto modernih imali repertoar, odnosno radili smo prvi tango iz baleta ‘5 tanga’ sa svjetski poznatim koreografom Christopherom Hampsonom. To je jedna od stvari koje su mi se posebno svidjele jer je sve vrlo brzo, a glazba i nije baš ona na koju se lako može brojati. Intervju, koji je nakon svakog dana, je odlična prilika za naučiti neke stvari o životu ljudi koji podučavaju na Masterclassu. U ponedjeljak ga nije bilo, a do subote su redom išli Anna Polikarpova, Mark Baldwin, Ana-Marie Holmes, Jan-Erik Wikstrom te u subotu Daria Klimentova. Ti intervjui su, kao što sam već rekla, odlična prilika za bolje upoznavanje ljudi koji podučavaju. I ne upoznajemo ih samo u profesionalnom smislu, ne upoznajemo se sa onime što su oni radili, nego saznajemo i nešto iz njihovog privatnog života, njihove početke u baletu i u svijetu plesa.

 

Ovaj Masterclass je izvrsna prilika za ljude koji su ne samo željni novog znanja nego i novih poznanstava. Upoznavanje profesionalnih plesača, svjetski priznatih ljudi iz svijeta baleta te mladih koji se još obrazuju ili su tek započeli svoje profesionalno iskustvo je zaista vrlo lijepo i ispunjava čovjeka. Među tim svim ljudima se širi jedna tako pozitivna energija koja je jako zarazna.

 

Najnovije iz kategorije "Festivali":

Plešu najbolji amateri

ZAGREB – 18. TREPS festival plesa održat će se od 19. do 21. svibnja 2023. s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples,

Najavljeno Splitsko ljeto

SPLIT – Konferencijom za medije u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split jučer je predstavljeno je 67. Splitsko ljeto. Po šezdeset i sedmi put kazališna umjetnost u Splitu

Polunjin u Novom Sadu

NOVI SAD – Na večerašnjem otvorenju festivala Exit u Novom Sadu nastupit će i Sergej Polunjin. Slavni baletan će plesati na pjesmu “Freedom” Georgea Michaela, na

Najnovije vijesti na portalu:

Počinje prodaja karata za Orašara

SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr

HNK osnovao Baletni studio

ZAGREB – Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je novi korak u osnaživanju domaćega plesnog kadra, osnutak Baletnog studija koji učenicima baletne škole omogu

Umjetičko-znanstveni skup posvećen Licitarskom

ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba