Novi ravnatelj riječkog Baleta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SANKT PETERBURG – Mlada zagrebačka balerina Leda Šeparović prva je Hrvatica koja je postala članica Baleta Mihailovskog teatra u Sankt Peterburgu. U tom je ansamblu još od rujna, a prije toga je dvije godine učila na John Cranko School u Stuttgartu. Nakon diplome ostala je raditi u tom gradu i to u gradskom baletu. Njemačka publika mogla ju je vidjeti u baletima “Trnoružica”, “Don Quijote”, “Dark Glow”, “Romeo i Julija”. Nakon godinu dana rada otišla je na audiciju u Mihailovski.
– Čekanje audicije mi je bilo jako stresno jer je ruski klas sam po sebi jako težak i bojala sam se toga što me čeka. No gotovo odmah me obuzeo neki dobar osjećaj i trema je nestala. Direktor Baleta Mihail Grigorovič bio je jako srdačan pa nisam bila u grču. Nakon klasa mi je rekao što mu se u mojem plesu sviđa, na čemu trebam raditi i ponudio mi je ugovor – priča Leda kako je izgledalo to travanjsko jutro u Sankt Peterburgu.
Leda ispred kazališta u kojem radi, foto: privatni album
Sva sretna se preselila u taj grad i počela raditi. Ispočetka nije bilo lako, kaže: tijekom ljeta je bila na odmoru, pa se ionako malo teže vratiti u formu. Osim toga, u roku od svega nekoliko tjedana morala je naučiti sve balete koji su na repertoaru teatra.
– Grigorovič je na glasu kao čovjek koji voli davati prilike mladim ljudima i zna da ne može odmah sve biti savršeno. Međutim, svima nama je dao priliku da radimo na tome i da probijemo led. Jako je angažiran na radu s nama i gotovo svaki dan daje klasove. Naravno, gleda svaku predstavu i trudi se pomoći nama koji smo novi – pojašnjava Leda, koja pleše u ansamblu koji broji 140 ljudi. Samo je deset stranaca.
O tome koliko radi govori činjenica da tjedno otpleše pet predstava, a nedjeljom imaju matineju. To joj je ispočetka bilo šokantno, ali se sad navikla i uživa u tome.
– Prije predstave ansambl ima najviše dvije probe, i to samo dva dana prije. Proba nije uvijek na sceni. Oni jednostavno očekuju da sve već znaš: da ti je koreografija već u glavi i nogama te da si je spreman otplesati. Koliko god to bilo stresno, to je savršena prilika da se mnogo toga nauči u kratkom roku – kaže Leda, koja kaže kako još uvijek ne planira vratiti se na domaću scenu, premda bi jako voljela da može plesati u zagrebačkom HNK.
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko
Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta
RIJEKA – Balet „Čajkovski“ Cayetana Sota oduševio je publiku i svojom obnovljenom verzijom, s nekoliko novih imena u plesačkoj podjeli, izvedenoj na pozornici riječkog HNK Iv
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca