Dosadna i nerazumljiva Atlantida

Autor: //Datum objave: 04.03.2018.

SPLIT – Premijera baletne opere “Atlantida – Legenda o Dan’zoru” izvedena je sinoć u splitskom HNK. Premda je najava zvučala zanimljivo – plesači koji se kreću u vodi, led ekrani te izvođači na štulama, na kraju je cijeli dojam zapravo vrlo loš.

 

 

Priča autora Mirka Krstičevića, u režiji Gorana Golovka i koreografiji Igora Kirova,  govori u stanovnicima mitske Atlantide, otoka koji je nestao pod zapjenjenim valovima. Oni žive u mraku, a mladi junak Dan’zor želi svoje ljude povesti prema svjetlu, koje mnogi od njih nikad nisu ni vidjeli pa posve ni ne vjeruju kako ono postoji. Kad ih uspije nagovoriti da ipak krenu prema njemu, sile tmine na put im stavljaju prepreke.

 

 

Sam Balet, ako govorimo o ansamblu, sinoć je bio dobar. Isto se može reći za zbor i soliste, ali sve zajedno, kao cjelina, ne funkcionira. Solisti pjevači su bili super, prikazani kao neki mitski divovi. Njihov pjevani tekst dodatno pojačavaju plesači, koji iznose njihove emocije u bazenu koji se nalazi iza. Ispočetka to izgleda dosta efektno, kasnije postane dosadno jer sama radnja nije puno dinamična.

 

 

                                                         Atlantida, foto: HNK Split

 

 

Pomalo je nejasno kako se mislilo spojiti suvremen pokret s ostatkom scenografije koja nema nikakve veze s tim plesom. Ansambl je bio očekivano dobar i, zapravo, treba im odati priznanje za ono što su izvodili u vodi. No, efekt iznenađenja popusti nakon 40-ak minuta, pa to postaje zamorno.

 

Isto se može reći i za drugi čin: tamo je scena drugačija i plesači se kreću na kosini iznad koje je ogledalo, pa se dobije dojam kao da je riječ o više dimenzija. No, to je zanimljivo samo na početku, a kasnije postaje dosadno. U tom dijelu predstave ima nekoliko zanimljivih dueta koji interpretiraju emotivne pjevačke sekvence solista. 

 

Na sceni dolazi do miješanja nekih simbola: tu su ekrani TV-a i tkanina koja izgleda kao novine, a koja prikazuje nekakvo zlo koje protagonista udaljava od njegove misije. Čudna je i scena kaosa u kojoj se pojavljuju ljudi-klaunovi na štulama i neki neobični čovječuljci s maskama. Nejasno je zapravo čemu točno služi mijenjanje elemenata cirkusa u sve to.

 

Scenografija je potpuno zakazala i gotovo da je nema. Sve izgleda kao da je riječ o totalnom kaosu – gomila razbacanih elemenata koja bi trebala imati nekakvo dublje značenje, a zapravo ga nema.

 
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa

Zadnja ovosezonska premijera

ZAGREB – Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao posljednju ovosezonsku premijeru prikazat će u jednoj večeri tri kraća suvremena baletna djela (Triple Bill.) Večer

Plesna suradnja Zagreba i Maribora

ZAGREB – Velika baletna ansambl predstava Peer Gynt u koreografiji i režiji Edwarda Cluga premijerno će biti izvedena 31. ožujka u 19.30 sati na pozornici Hrvatskoga narodnog

Najnovije vijesti na portalu:

Odlazak bijele balerine

SPLIT – Na Facebook tranici Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu osvanula je u utorak kratka obavijest o gubitku bivše članice Baleta. – Posljednje zbogom Gorjani Raun

Nagrada Tito Strozzi dodijeljena baletnoj predstavi Peer Gynt

ZAGREB – Nagrada Tito Strozzi za kazališnu sezonu 2022./2023. dodijeljena je baletnoj predstavi Peer Gynt u izvođenju baletnog ansambla, orkestra i zbora Opere HNK-a u Zagreb

Diptih iz Rijeke i Varaždina

SPLIT – „Sad i nikad više“ baletni je diptih Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke i HNK u Varaždinu koji će u ponedjeljak 27. studenog s početkom u 19.30 sa