Dosadna i nerazumljiva Atlantida

Autor: //Datum objave: 04.03.2018.

SPLIT – Premijera baletne opere “Atlantida – Legenda o Dan’zoru” izvedena je sinoć u splitskom HNK. Premda je najava zvučala zanimljivo – plesači koji se kreću u vodi, led ekrani te izvođači na štulama, na kraju je cijeli dojam zapravo vrlo loš.

 

 

Priča autora Mirka Krstičevića, u režiji Gorana Golovka i koreografiji Igora Kirova,  govori u stanovnicima mitske Atlantide, otoka koji je nestao pod zapjenjenim valovima. Oni žive u mraku, a mladi junak Dan’zor želi svoje ljude povesti prema svjetlu, koje mnogi od njih nikad nisu ni vidjeli pa posve ni ne vjeruju kako ono postoji. Kad ih uspije nagovoriti da ipak krenu prema njemu, sile tmine na put im stavljaju prepreke.

 

 

Sam Balet, ako govorimo o ansamblu, sinoć je bio dobar. Isto se može reći za zbor i soliste, ali sve zajedno, kao cjelina, ne funkcionira. Solisti pjevači su bili super, prikazani kao neki mitski divovi. Njihov pjevani tekst dodatno pojačavaju plesači, koji iznose njihove emocije u bazenu koji se nalazi iza. Ispočetka to izgleda dosta efektno, kasnije postane dosadno jer sama radnja nije puno dinamična.

 

 

                                                         Atlantida, foto: HNK Split

 

 

Pomalo je nejasno kako se mislilo spojiti suvremen pokret s ostatkom scenografije koja nema nikakve veze s tim plesom. Ansambl je bio očekivano dobar i, zapravo, treba im odati priznanje za ono što su izvodili u vodi. No, efekt iznenađenja popusti nakon 40-ak minuta, pa to postaje zamorno.

 

Isto se može reći i za drugi čin: tamo je scena drugačija i plesači se kreću na kosini iznad koje je ogledalo, pa se dobije dojam kao da je riječ o više dimenzija. No, to je zanimljivo samo na početku, a kasnije postaje dosadno. U tom dijelu predstave ima nekoliko zanimljivih dueta koji interpretiraju emotivne pjevačke sekvence solista. 

 

Na sceni dolazi do miješanja nekih simbola: tu su ekrani TV-a i tkanina koja izgleda kao novine, a koja prikazuje nekakvo zlo koje protagonista udaljava od njegove misije. Čudna je i scena kaosa u kojoj se pojavljuju ljudi-klaunovi na štulama i neki neobični čovječuljci s maskama. Nejasno je zapravo čemu točno služi mijenjanje elemenata cirkusa u sve to.

 

Scenografija je potpuno zakazala i gotovo da je nema. Sve izgleda kao da je riječ o totalnom kaosu – gomila razbacanih elemenata koja bi trebala imati nekakvo dublje značenje, a zapravo ga nema.

 
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući

Billy Elliot teatra DanSing

SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najnovije vijesti na portalu:

Dodijeljene nagrade

ZAGREB – Trešnjevačka plesna scena Centra za kulturu Trešnjevka po sedamnaesti je put okupila plesne skupine iz cijele Hrvatske na TREPS festivalu plesa od 25. do 2

Počinje Treps

ZAGREB – 17. TREPS festival plesa održat će se od 25. do 27. studenog s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples, 

Barišnjikovu dodijeljeno priznanje

LONDON – Royal Academy od Dance u četvrtak je dodijelila svoje najvažnije priznanje Nagradu krunidbe kraljice Elizabete II., Mihailu Barišnjikovu. Nagradu mu je predala kralj