Dosadna i nerazumljiva Atlantida

Autor: //Datum objave: 04.03.2018.

SPLIT – Premijera baletne opere “Atlantida – Legenda o Dan’zoru” izvedena je sinoć u splitskom HNK. Premda je najava zvučala zanimljivo – plesači koji se kreću u vodi, led ekrani te izvođači na štulama, na kraju je cijeli dojam zapravo vrlo loš.

 

 

Priča autora Mirka Krstičevića, u režiji Gorana Golovka i koreografiji Igora Kirova,  govori u stanovnicima mitske Atlantide, otoka koji je nestao pod zapjenjenim valovima. Oni žive u mraku, a mladi junak Dan’zor želi svoje ljude povesti prema svjetlu, koje mnogi od njih nikad nisu ni vidjeli pa posve ni ne vjeruju kako ono postoji. Kad ih uspije nagovoriti da ipak krenu prema njemu, sile tmine na put im stavljaju prepreke.

 

 

Sam Balet, ako govorimo o ansamblu, sinoć je bio dobar. Isto se može reći za zbor i soliste, ali sve zajedno, kao cjelina, ne funkcionira. Solisti pjevači su bili super, prikazani kao neki mitski divovi. Njihov pjevani tekst dodatno pojačavaju plesači, koji iznose njihove emocije u bazenu koji se nalazi iza. Ispočetka to izgleda dosta efektno, kasnije postane dosadno jer sama radnja nije puno dinamična.

 

 

                                                         Atlantida, foto: HNK Split

 

 

Pomalo je nejasno kako se mislilo spojiti suvremen pokret s ostatkom scenografije koja nema nikakve veze s tim plesom. Ansambl je bio očekivano dobar i, zapravo, treba im odati priznanje za ono što su izvodili u vodi. No, efekt iznenađenja popusti nakon 40-ak minuta, pa to postaje zamorno.

 

Isto se može reći i za drugi čin: tamo je scena drugačija i plesači se kreću na kosini iznad koje je ogledalo, pa se dobije dojam kao da je riječ o više dimenzija. No, to je zanimljivo samo na početku, a kasnije postaje dosadno. U tom dijelu predstave ima nekoliko zanimljivih dueta koji interpretiraju emotivne pjevačke sekvence solista. 

 

Na sceni dolazi do miješanja nekih simbola: tu su ekrani TV-a i tkanina koja izgleda kao novine, a koja prikazuje nekakvo zlo koje protagonista udaljava od njegove misije. Čudna je i scena kaosa u kojoj se pojavljuju ljudi-klaunovi na štulama i neki neobični čovječuljci s maskama. Nejasno je zapravo čemu točno služi mijenjanje elemenata cirkusa u sve to.

 

Scenografija je potpuno zakazala i gotovo da je nema. Sve izgleda kao da je riječ o totalnom kaosu – gomila razbacanih elemenata koja bi trebala imati nekakvo dublje značenje, a zapravo ga nema.

 
Najnovije iz kategorije "Predstave":

Diptih McGregora i Volpinija

ZAGREB – Baletni diptih dvojice umjetnika, Wayna McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici večeras, 15. ožujka, sjedinivši dvojicu koreografa ko

Novi naslov u HNK

SPLIT – Laurencia, balet u dva čina koreografa Vakhtanga Čabukianija na glazbu Aleksandra Kreina, premijerno će izvesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak 22. o

Balet za djecu

RIJEKA – Kroz plesni pokret će uskoro na pozornici riječkog HNK Ivana pl. Zajca oživjeti bezvremenski lutak Pinocchio i to kao balet za djecu čiju koreografiju, koncept i dra

Najnovije vijesti na portalu:

HNK nagradio najbolju balerinu

SPLIT – U povodu predstojećeg Dana Hrvatskog narodnog kazališta Split u foyeru splitskog nacionalnog kazališta u petak su svečano dodijeljene nagrade HNK Split za umjetničko

Sretan dan plesa!

Plesači diljem svijeta već tradicionalno, obilježavanju 29. travnja, Svjetski dan plesa. Dan je to kada je rođen jedan od najvećih reformatora plesa, Jeon Georges Noverre, pa je ta

Balet na glazbu vesterna i Metallice

RIJEKA – GRAND FINALE: The Turtle and the Phone Booth novi je naslov kojeg je Nadav Zelner osmislio za riječki Balet. Njegova će koreografija biti otplesana 16. travnja. Jeda