Blijeda Pepeljuga

Autor: //Datum objave: 08.05.2013.

ZAGREB – Prva izvedba Pepeljuge, koju je publika sinoć mogla vidjeti u kazalištu na Trgu maršala Tita, impresionirala je djecu u publici. Oduševljeni čarolijom nekih prizora, mališani su zadivljeno komentirali ljepotu predstave. No, određeni broj praznih mjesta u publici i pomalo mlak pljesak na kraju pokazali su kako diše odrasli dio publike.

 

Verzija Dereka Deanea zanimljiva je u pogledu viđenja bajke: u sinoć viđenom baletu, Pepeljuga živi sa ostarjelim ocem i dvije zle polusestre. Nema lika maćehe, koji u priči koju smo navikli čitati zlostavlja djevojku: ovdje je za njenu sudbinu odgovoran slab i popustljiv otac, koji dozvoljava da je se tretira kao sluškinju.

 

Pepeljugu je plesala Petra Vargović Stanciu, kojoj se osim pomalo nesigurnih pirouetta u prvom činu može zamjeriti i izraz lica. U trenutku kad ulazi u prinčev dvor i počinje plesati s njim, njezino lice izgleda identično kao kod plesačice koja u Labuđem jezeru igra ulogu Bijelog labuda. Labud je prestrašen, ne želi se upoznati s princom Siegfriedom, jer se boji onoga što bi se moglo dogoditi. Takvo je sinoć bilo lice Petre Vargović Stanciu. Portretirala je djevojku koja dolazi na dvor, koja je oduševljena i prestrašena,što joj se vidi na licu. No, Petrino lice bilo zaleđeno, ukočeno i neprirodno; na njemu nije bilo ni traga uzbuđenju. Ukoliko nije stvar u plesačicinoj interpretaciji, nego odluci koreografa, ona se Petri Vargović Stanciu nema što zamjeriti.

 

Prizor iz predstave, izvor: hnk.hr

Dmitrij Timofejev bio je korektan Princ, iako ni njemu nije bila noć za izvođenje pirouetta. Natalia Horsnell plesala je ulogu Čudesne Kume i unijela je dašak čarolije u dosadnu i napornu koreografiju. Olja Jovanović Zurovac i Mirna Sporiš izvrsno su prikazale zle i pomalo nakaradne Pepeljugine sestre, a George Stanciu oduševio je skokovima.

 

Osim dosadne koreografije, ovom bi se baletu moglo zamjeriti i to što je glavni lik pomalo blijed. Duže vremena na pozornici vidimo sestre, pa ih i samim time bolje razumijemo. Pepeljuga ostaje nedefinirana, ne razumijemo točno njene motive niti možemo shvatiti njene osjećaje. Moguće je da se koreograf na ovakav pristup odlučio jer je radio na baletu čiji je književni predložak svima poznata bajka, ali je ovako samo naštetio uvjerljivosti priče.

Najnovije iz kategorije "Predstave":

Praizvedba u HNK

ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući

Billy Elliot teatra DanSing

SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne

Ansambl sprema – Onjegina!

SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf

Najnovije vijesti na portalu:

Dodijeljene nagrade

ZAGREB – Trešnjevačka plesna scena Centra za kulturu Trešnjevka po sedamnaesti je put okupila plesne skupine iz cijele Hrvatske na TREPS festivalu plesa od 25. do 2

Počinje Treps

ZAGREB – 17. TREPS festival plesa održat će se od 25. do 27. studenog s početkom u 19 sati u Centru za kulturu Trešnjevka. U kategorijama klasični balet, suvremeni ples, 

Barišnjikovu dodijeljeno priznanje

LONDON – Royal Academy od Dance u četvrtak je dodijelila svoje najvažnije priznanje Nagradu krunidbe kraljice Elizabete II., Mihailu Barišnjikovu. Nagradu mu je predala kralj