Opasni baleti
Balet je prekrasna umjetnost za koju svi znamo koliko je opasna za zdravlje, no nekoć je taj ples bio doslovno opasan za život. Bilo je to u 19. stoljeću, kada su plinska rasvjeta
U Ameriku je balet dospio relativno kasno, jer je puritanski model zabranjivao razvoj kazališta. Prvi plesač bio je John Durang, no on je bio samouk, pa su ga zamijenili obrazovani plesači koji su došli iz Francuske.
1837. pojavile su se dvije amerikanke – Mary Ann Lee (nakon obrazovanja u Parizu vratila se u SAD, bila prva koja je otplesala Giselle no njena karijera nije bila uspješna) i Augusta Maywood (koja se nije vratila u SAD, nego je dvanaest godina plesala U Italiji, gdje su je nazivali „vladaricom zraka“). Prvi njihov obrazovani plesač bio je George Washington Smith. U to vrijeme žene su počele plesati muške uloge, a iz tog razdoblja
održao se samo jedan balet – Coppellia, za koju je 1870. u Parizu koreografiju postavio Arthur Saint Leon.
Dva gostovanja Ruskog baleta (1915. i 1916.) primljena su s oduševljenjem, pa oduševljeni viđenim osnivaju i sami obrazuju baletne trupe. George Balanchin prvi je učitelj baleta (koji je došao iz Rusije). Menadžer baletnih udruženja Richard Pleasant (s Luciom Chase) osniva Ballet Teatear. Taj postoji i danas i naziva se ABC (American Ballet Company).
New York je postao metropola baleta, jer sve trupe svijeta gostuju u tom gradu. Zanimljivo je i to kako Sjeverna Amerika nije imala prošlost klasičnog baleta, a ipak je otvorenija tradiciji nego suvremenim varijacijama. Za tu zemlju je karakteristično da obje forme scenskog plesa (klasika i moderna) imaju podjednako dugu tradiciju. Zapravo se tamo moderni ples počeo razvijati prije nego je balet postao ukorijenjen.
Publika sredinom 20. st. pokazuje sve veći interes, a otvara se cijeli niz mjesta za profesionalno podučavanje baleta (Newyorški gradski balet, ABC, Harkness baleta…). Važne su i dvije crnačke trupe (koje su njegovale različite izraze) – Baletni teatar Elvin Ejli (suvremeni repertoar) i Harlemsko baletno kazalište pod upravom Arthura Michella. Baletnu trupu Metropoliten opere vodi Alisia Markova od 1963. Newyorški gradski balet osim svojih predstava prikazuje i gostovanja iz drugih zemalja, a znamenit je i po svom osnivaču – Georgeu Balanchineu
Balet je prekrasna umjetnost za koju svi znamo koliko je opasna za zdravlje, no nekoć je taj ples bio doslovno opasan za život. Bilo je to u 19. stoljeću, kada su plinska rasvjeta
Sve sretne obitelji nalikuju jedna drugoj, svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način. Ova znamenita rečenica velikoga ruskog književnika Lava Nikolajeviča Tolstoja, početak
Balet se u Rusiji počeo razvijati u vrijeme vladavine Petra Velikog, koji je 1718. godine carskim ukazom uveo obvezne balove europskog stila plesa. Prva baletna predstava izvedena
ZAGREB – Balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Vladimira Malakova oni koji nisu uspjeli nabaviti kartu moći će pogledati 20. prosinca u 19.30 sati ispred
ZAGREB – Premda se to nigdje na stranicama Centra za kulturu Trešnjevka ne može naći (jednako kao ni na popisu događanja koji je izvješen u predvorju), u srijedu 18. prosinca
SPLIT – Hrvatsko narodno kazalište Split najavljuje početak pretprodaje ulaznica za najpopularniji balet svih vremena, Orašar. Planirano je ukupno 16 izvedbi u studenome i pr