Praizvedba u HNK
ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući
ZAGREB – Jedna od najpopularnijih predstava klasičnog baleta, Pepeljuga, izvedena je sinoć u zagrebačkom HNK. Djelo je inspirirano bajkom francuskog pisca Charlesa Perraualta, ispričana glazbenim jezikom Sergeja Prokofjeva i u koreografiji Dereka Deanea.
Balet je premijerno izveden 21. studenog 1945. godine u moskovskom Boljšoj Teatru s Galinom Ulanovom u glavnoj ulozi, i od tada je gotovo svake godine na repertoaru brojnih svjetskih kazališta. U Zagrebu je, prije obnove Dereka Deanea čija je Pepeljuga praizvedena 26. listopada 2007. godine, zadnji puta plesano 1989. godine, kada je koreografiju postavio Ivica Sertić.
Kostimografiju sinoćnjeg baleta potpisuje Roberta Guidi di Bagno, a dirigentsku palicu držao je izvrstan Dian Tchobanov. Ulogu glavne junakinje otplesala je odlična Edina Pličanić, ulogu princa ponio je Azamat Nabiullin, sestre su otplesale Olja Jovanović Zurovac i Mirna Sporiš, a čudesna kuma bila je Saule Ashimova. Koreografija Pepeljuge dobro nam je poznata iz prošle baletne sezone, ali nije djelo koje ostavlja bez daha. Posebno u uvodnom dijelu prvog čina, gdje se neki dijelovi koreografije čine pomalo nedorečenima.
Vrhunac prvog čina su plesni dijelovi u kojima se pojavljuju likovi četiri godišnja doba – Proljeće, koje je otplesala odlična Rieka Suzuki, Ljeto, koje nam je predočila Sabrina Feichter, Jesen, koju je izvela Mai Kageyama, te Zima, u izvedbi izvrsne Mirune Miciu, čija je sinoćnja izvedba ostavila publiku bez daha. Ulogu Princa nam predočio nam je odlični Azamat Nabiullin, koji je i sinoć pokazao da je izvrstan plesač. Pohvale idu Olji Jovanović Zurovac i Mirni Sporiš koje su nam svojom odličnom plesnom izvedbom, mimikom lica, gestikulacijom i glumom realno dočarale likove smiješnih, pomalo zlih, i ponajviše groteskinih sestara. Tokom predstave su nekoliko puta uspjele nasmijati publiku.
Najveće iznenađenje leži u činjenici da je sinoć gledalište bilo puno gledatelja osnovno-školskog uzrasta, pa čak i mlađih. Zaista je lijepo i ugodno u kazališnoj publici vidjeti veliki broj roditelja, koju su djecu doveli da pogledaju balet. Veliki broj mladih posjetitelja zacijelo možemo zahvalit samom naslovu predstave, koji je mlađem uzrastu poznat još iz najmlađih dana. Sinoćnja nas je predstava uvjerila da balet zaista može biti zanimljiv za publiku svakog uzrasta i životne dobi.
ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući
SPLIT -„Svijet koji ti poznaješ, ograničen je okovima ovog grada, a svijet k’o svijet je puno širi i veći. I tamo negdje iza sedam gora, sedam dola i sedam jezera, postoji ne
SPLIT – Posljednja premijera Hrvatskog narodnog kazališta ove sezone, baletna predstava Onjegin glasovitog redatelja i koreografa Vasilija Medvedeva, predstavljena je na konf
ZAGREB – Dobitnici ovogodišnjih nagrada Ana Roje i Oskar Harmoš su Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves. Na dodjeli nagrada se nisu pojavili, jer su oboje pozitivni na
ŠIBENIK – Jedan posebni mačak kreće u subotu, 25. lipnja iz Osijeka put Šibenika. Naravno riječ je o baletu skladatelja Bruna Bjelinskog” Mačak u čizmama”. S tim
ZAGREB – Valentina Turcu, nagrađivana koreografkinja i redateljica koja je bila nominirana za prestižnu baletnu nagradu Kyoto Prize, upustila se u novu pustolovinu stvarajući