Balet i društvene mreže

Autor: //Datum objave: 04.07.2019.

Koliko plesača i sami pratimo na društvenim mrežama, uživajući u njihovim fotografijama i video snimkama vježbi? Zacijelo njih nekolicinu. Premda su neki sigurno na angažmanima svjetskih poznatih kazališta, ima i onih za koje ne znamo jasno gdje plešu. Tako Dance magazin u nedavno objavljenom tekstu postavlja zanimljivo pitanje: znamo li razliku između ljudi koji su sjajni plesači i onih koji su samo sjajni plesački modeli?

 

No, tekst nije kritički usmjeren protiv ikoga. Odmah na početku ističu kako većina baletnih influencera nema namjeru nikoga prevariti, već su samo našli novi način da balet zadrže u svojim životima i da na njemu zarade. No, ima i onih koji se baletom više ne bave, već plaću zarađuju na društvenim mrežama. 

 

– Ispočetka uopće nisam htjela biti poznata kao influencerica. Nije mi se to činilo kao ozbiljan posao. Htjela sam da me ljudi poštuju zbog moje plesne tehnike, a ne zbog broja ljudi koji me prate. No, mislim da je Instagram odličan način da pokažem kakav sam zaista plesač – rekla je Dance magazinu Brittany Cavaco, @TheBallerina, koju na Instagramu oprati više od 221 tisuće followera. 

 

Instagram je drugačiji od rada u kazalištu, naravno. Nema setu vremena nekoliko sati za osvajanje publike. Treba brzo privući pozornost i zadržati je. No, riječ je o ozbiljnom poslu: mnogi plesači kažu kako svakoga dana i po nekoliko sati odvoje da odluče što će objaviti i da to snime. Naravno, može im se prigovoriti kako bi bilo bolje da to vrijeme provode vježbajući, no riječ je o plesačima koji su odabrali  drugi put. Među njima je i Ashlyn Mae, plesačica koja ima 65 tisuća followera i od toga uglavnom malo zarađuje, a više dobiva predmete poput opreme za ples. No, njoj je to za sada dosta.

 

– To me ispunjava u trenucima kad to mom poslu ne uspijeva. Točno znam svoje mjesto – ne dolazi mi ta publika na nastupe i ja sam toga svjesna – ističe Mae.

 

Nekim su plesačima društvene mreže način da se promoviraju, kako bi direktori kompanija čuli za njih, no neki samo vole na taj način održavati kontakt sa svojom publikom. Među njima su, primjerice, Iana Salenko i Maria Kočetkova, koje na Facebooku prati 75 odnosno 563 tisuće ljudi. Njima taj način komunikacije nije potreban kako bi dobile angažman u kazalištu, postale popularne ili nešto zaradile promovirajući određeni brend, nego kako bi predstavile neke svoje ideje i zadržale obožavatelje. No, mladim balerinama je danas teže i jasno je kako moraju koristiti sve alate kako bi se probili i zaradili.

 

Ako su nečije snimke i videa kvalitetna, u njima se vidi dobra tehnika, postavlja se pitanje je li uopće bitno gdje netko pleše? No, s druge strane, može li nam priču prodavati netko tko je član ansambla u šestorazrednom ansamblu? To moramo procijeniti sami.

 

 

 

Najnovije iz kategorije "Inozemne vijesti":

Svi za princa i balet

SAD – Svjetska baletna zajednica ujedinila se oko osude načina na koji je u emisiji “Good Morning, America” predstavljena činjenica princ George (treći u redu nas

Veganski brendovi

Organizacija za zaštitu životinja PETA nedavno je objavila zanimljiv tekst pod naslovom “Vrijeme je za ples: sedam veganskih baletnih papučica”.  Naveli su brendov

Balet i društvene mreže

Koliko plesača i sami pratimo na društvenim mrežama, uživajući u njihovim fotografijama i video snimkama vježbi? Zacijelo njih nekolicinu. Premda su neki sigurno na angažmanima svj

Najnovije vijesti na portalu:

Ilir Kerni na čelu Baleta

SPLIT – Ilir Kerni novi je ravnatelj Baleta HNK Split. Naime, na jucer odrzanoj sjednici Kazališnog vijeća tog kazalista, a na prijedlog intendanta Srećka Šestana, jednoglasn

Najbolje baletne knjige

Za ljubitelje čitanja izdvojili smo osam knjiga baletne tematike za idealan kraj ljeta.   1. Jennifer Homans: Apollo’s Angels Knjiga u kojoj autorica predstavlja brojne

Nakon slučaja Spencer

Plesači diljem svijeta uznemirili su se nakon slučaja Spencer. Pritisak javnosti bio je toliki da se voditeljica (pomalo mlako) ispričala preko društvenih mreža, a potom je u studi