Balet i društvene mreže

Autor: //Datum objave: 04.07.2019.

Koliko plesača i sami pratimo na društvenim mrežama, uživajući u njihovim fotografijama i video snimkama vježbi? Zacijelo njih nekolicinu. Premda su neki sigurno na angažmanima svjetskih poznatih kazališta, ima i onih za koje ne znamo jasno gdje plešu. Tako Dance magazin u nedavno objavljenom tekstu postavlja zanimljivo pitanje: znamo li razliku između ljudi koji su sjajni plesači i onih koji su samo sjajni plesački modeli?

 

No, tekst nije kritički usmjeren protiv ikoga. Odmah na početku ističu kako većina baletnih influencera nema namjeru nikoga prevariti, već su samo našli novi način da balet zadrže u svojim životima i da na njemu zarade. No, ima i onih koji se baletom više ne bave, već plaću zarađuju na društvenim mrežama. 

 

– Ispočetka uopće nisam htjela biti poznata kao influencerica. Nije mi se to činilo kao ozbiljan posao. Htjela sam da me ljudi poštuju zbog moje plesne tehnike, a ne zbog broja ljudi koji me prate. No, mislim da je Instagram odličan način da pokažem kakav sam zaista plesač – rekla je Dance magazinu Brittany Cavaco, @TheBallerina, koju na Instagramu oprati više od 221 tisuće followera. 

 

Instagram je drugačiji od rada u kazalištu, naravno. Nema setu vremena nekoliko sati za osvajanje publike. Treba brzo privući pozornost i zadržati je. No, riječ je o ozbiljnom poslu: mnogi plesači kažu kako svakoga dana i po nekoliko sati odvoje da odluče što će objaviti i da to snime. Naravno, može im se prigovoriti kako bi bilo bolje da to vrijeme provode vježbajući, no riječ je o plesačima koji su odabrali  drugi put. Među njima je i Ashlyn Mae, plesačica koja ima 65 tisuća followera i od toga uglavnom malo zarađuje, a više dobiva predmete poput opreme za ples. No, njoj je to za sada dosta.

 

– To me ispunjava u trenucima kad to mom poslu ne uspijeva. Točno znam svoje mjesto – ne dolazi mi ta publika na nastupe i ja sam toga svjesna – ističe Mae.

 

Nekim su plesačima društvene mreže način da se promoviraju, kako bi direktori kompanija čuli za njih, no neki samo vole na taj način održavati kontakt sa svojom publikom. Među njima su, primjerice, Iana Salenko i Maria Kočetkova, koje na Facebooku prati 75 odnosno 563 tisuće ljudi. Njima taj način komunikacije nije potreban kako bi dobile angažman u kazalištu, postale popularne ili nešto zaradile promovirajući određeni brend, nego kako bi predstavile neke svoje ideje i zadržale obožavatelje. No, mladim balerinama je danas teže i jasno je kako moraju koristiti sve alate kako bi se probili i zaradili.

 

Ako su nečije snimke i videa kvalitetna, u njima se vidi dobra tehnika, postavlja se pitanje je li uopće bitno gdje netko pleše? No, s druge strane, može li nam priču prodavati netko tko je član ansambla u šestorazrednom ansamblu? To moramo procijeniti sami.

 

 

 

Najnovije iz kategorije "Inozemne vijesti":

Prvo online natjecanje

SYDNEY – Umjetnici, a samim time i balet, nalazi se među najugroženijim industrijama koje je pogodila pandemija Covid-19. Brojne su predstave, premijere, gostovanja i natjeca

Prekrasan video

PARIZ –  U zadnje smo vrijeme vidjeli puno snimki koje oduševljavaju, no jasno je da su nas iz cipela izbacili plesači pariške Opere. Kako i ne bi, kad su snimali sami s

Balet o Fridi Kahlo

AMSTERDAM – Iako turbulentan život Fride Kahlo, poteškoće s kretanjem i njezina iznenadna smrt u 47 godini može djelovati kao teško izvediva tema baletne predstave, Nizozemsk

Najnovije vijesti na portalu:

Preminuo Jureša

ZURICH – Željko Jureša, slavni baletan koji je diljem svijeta bio poznat kao Jelko Yuresha, preminuo je prekjučer, u 83. godini života u Zurichu, gdje je i živio. Našoj je ja

Dodijeljene nagrade

ZAGREB -Anamarija Marković i Drew Benjamin Jackson dobitnici su ovogodišnjih baletnih nagrada, koje su im svečano uručene u subotu u zagrebačkom HNK. Nagrada Ana Roje prema jednogl

Ples u pandemiji

Svijet je krenuo dalje i usvaja “novo normalno” nakon pandemije. Mjesecima su plesači vježbali kod kuće, u svojim kuhinjama, sobama, dnevnim boravcima… Ne samo on