“Čovjek može sve što želi i za što je spreman puno uložiti”
Profesor sa Zavoda za elektroničke sustave i obradbu informacija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, Predrag Pale, više je od običnog znanstvenika. Osnivač CARNeta
Maja Lončar učenica je četvrtog razreda Srednje baletne škole u Zagrebu i jedina je učenica u svojoj generaciji koja nije prethodno završila Osnovnu baletnu školu. Maja je u petnaestoj godini doselila u Zagreb, započela na novi način učiti balet i to je čini beskrajno sretnom. Dok u hladno jutro šećemo gornjim gradom, priča mi o baletu i pri tom ne skida osmijeh s lica.
Kako to da si počela plesati balet?
Ples je uvijek bio moja velika ljubav. Plešem od svoje četvrte godine i mogu slobodno reći da je to bila “ljubav na prvi korak”.
Gdje si plesala u Splitu?
U baletnom studiu pri splitskom HNK. Bili smo stalno na sceni, u raznim predstavama i koncertima. Nismo puno radili na tehničkim detaljima, već na scenskom iskustvu. To meni kao djetetu nije bilo važno, tada mi je bilo bitno samo da što više plešem i budem na sceni. No kad sam došla u Zagreb, vidjela sam koliko je tehnika važna.
Kada si donijela odluku da ćeš upisati srednju baletnu školu?
Koliko dugo i kako si se pripremala za audiciju?
Kako je ta audicija izgledala?
Koliko je bilo teško s 14 godina doći u novi grad i biti jedina djevojka u školi koja nije završila Osnovnu baletnu?
Kako izgleda tvoj jedan dan u školi?
Sada si četvrti razred i plešeš u HNK…
Od uloga tu su u splitskom Orašaru Franz, mali i veliki miš, u zagrebačkom vojnik, sobarica i torta, Cippolino djevojčica – povrće, Best of – mlada balerina te razne varijacije i divertissmenti iz baleta.
Koje su ti općenito najdraže baletne uloge?
To je stvarno teško pitanje. Volim sve uloge kao i sve balete i teško bih mogla izdvojiti najdražu. Volim da je u baletu puno ekspresivnosti i dramatike, pa bih možda mogla izdvojiti Spartaka, Giselle, Bajaderu, Labuđe jezero i Don Quijotea.
Koliko je zapravo teško biti balerina – obzirom na puknute nokte, krvave žuljeve i ozljede?
Jesi li ikad pomislila da bi bilo bolje da si otišla u neku drugu školu i bavila se nečim lakšim?
Jesi li ikada bila na nekoj dijeti?
Jesi li zadovoljna položajem kojeg balet ima u našem društvu?
Koji je najbolji savjet kojeg si dobila, vezan uz balet?
Je li u školi ili na nekim probama bilo nekih anegdota vezanih uz uloge, korake…?
Moj razred stalno ima anegdote, ne prođe ni jedan dan bez smiješnih izjava Tine i Mateje (smije se). To najčešće radimo na modernom baletu, kod profesorice Šparemblek, ali volimo i trčati hodnicima i igrati se Crnog Labuda, to nam je sad glavna zanimacija.
Želiš li nešto poručiti ljudima koji čitaju našu stranicu?
Profesor sa Zavoda za elektroničke sustave i obradbu informacija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, Predrag Pale, više je od običnog znanstvenika. Osnivač CARNeta
Ilir Kerni postao je novi ravnatelj splitskog Baleta. Iza njega je dojmljiva karijera: bio je baletni prvak, balet majstor i pedagog u Hrvatskoj i inozemstvu. Iza sebe ima suradnju
Angelin Preljocaj došao je u Zagreb kako bi vidio plesače Baleta HNK koji pripremaju njegova djela “La Stravaganza” i “Annonciation”. Premijera je 7. lipnja, a do sada su s nj
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnome kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimira Ba
SPLIT – Od 1. siječnja vodstvo splitskog Baleta preuzet će ukrajinski plesač, koreograf i pedagog Denis Matvienko. Kako su izvijestili iz tog kazališta, riječ je o umjetniku
ZAGREB – Prije točno stotinu godina (17. lipnja 1924. godine), u Narodnom kazalištu u Zagrebu praizveden je balet Licitarsko srce, nastao u suradnji skladatelja Krešimir